عضو انجمن مهندسان آب خوزستان:
عضو انجمن مهندسان آب خوزستان گفت: سد سازی در کشور در سال های گذشته با افراط و تفریط همراه بوده است.
کد خبر: ۶۸۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 20 November 2018

حمیدرضا خدابخشی در نشست بررسی عوامل بحران آب از بختگان تا شادگان که در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، افزود: برای مدیریت منابع آبی و حفظ محیط زیست، ساختن سد آخرین راهکار ممکن باید باشد و نباید بی دلیل نسبت به اجرای چنین پروژه هایی اقدام کرد.


وی بیان کرد: در خیلی از مناطق کشور باید سد سازی اتفاق می افتاد اما در عمل بیشتر این سدها در جاهایی بنا شدند که نیازی به وجود آنها نبود.


رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: در سال های گذشته به جای اینکه کشاورزی به روز رسانی شوند، منابع کشور صرف برخی صنایع رانتی و بی خاصیت شد.


مسعود اسدی افزود: به دلیل مشکلات زیست محیطی و کمبود آب کشور ما و تمدن ایرانی در خطر است و این نه یک بحث غیر واقعی بلکه یک واقعیت در حال اتفاق است.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان کشاورزی خود را مسئول بدانند و در ایجاد یک انقلاب صنعتی موثر تاثیر گذار باشند، گفت: جمعیت کشور با رشد بسیار زیادی همراه بود و به دلیل نیاز افراد به شغل، بخش عمده ای از اشتغال در حوزه کشاورزی به وجود آمد و زمین های کشاورزی گسترش بیشتری پیدا کردند.


اسدی گفت: آینده شغلی مردم به کشاورزی متصل شد و اقتصاد کل کشور غیر از چند شهر صنعتی، بندری و زیارتی از طریق فعالیت کشاورزی تامین می شود.

 


رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان ادامه داد: بجای اینکه در زمینه به روز رسانی و استفاده از تکنولوژی روز در بخش کشاورزی فعالیت و سرمایه گذاری شود، منابع کشور در برخی صنایع رانتی و بی خاصیت هزینه شد.


وی با اشاره قدیمی بودن برخی سیستم های آبیاری در کشور، افزود: امروز کشاورزی ایران به کشت معیشتی تبدیل شده و اگر آبی وجود داشته باشد شاید کشاورز بتواند با کشت در آن برای یک فصل هزینه خود را تامین کند.


این نشست به همت انجمن علمی دانشجوی علوم و مهندسی آب با همکاری اتحادیه مهندسی آب کشور برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار