مدیرعامل شرکت گاز خوزستان:
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: جایگاه های CNG در سطح استان اگر الزامات موسسه استاندارد را رعایت نکنند، گاز آنها قطع می شود.
کد خبر: ۶۸۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 20 November 2018

عبداله ابول پور بیان کرد: تعداد 122 جایگاه دارای مجوز در سطح خوزستان فعالیت می کنند که از این تعداد 23 واحد باید فرایند استانداردسازی را انجام دهند.


وی گفت: شرکت گاز خوزستان تاکنون انشعاب هیچ کدام از این جایگاه ها را قطع نکرده اما در صورتی که الزامات موسسه استاندارد رعایت نشود پس از اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گاز این جایگاه ها قطع می شود.


مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با تاکید بر اینکه الزامات و شاخص های این موسسه هر سال بروز می شود، افزود: تامین ایمنی و سلامت استفاده کنندگان، مالکان و شهروندان و همچنین جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از اهداف تعیین این الزامات است.


ابول پور گفت: مالکان تمامی جایگاه ‌های CNG فعال در شبکه توزیع سوخت، باید با اهتمام در استانداردسازی تجهیزات مستقر در جایگاه‌ ها و رفع نواقص جایگاه‌ های زیر مالکیت( به ویژه نواقص بحرانی)، برای اخذ گواهی تاییدیه مربوطه اقدام کنند.


وی ادامه داد:استفاده از گاز CNG در خودروها از جمله سیاست ‌ها و برنامه ‌های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است که بهره ‌مندی از این نعمت خدادادی با وجود مزیت ‌ها و فوایدی که دارد نیازمند بررسی دوره ‌ای تجهیزات گازسوز به ‌ویژه جایگاه های CNG است.


مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با تاکید بر اینکه مخازن CNG نصب ‌شده بر روی خودروهای دوگانه سوز از جمله تجهیزات پر اهمیت و دارای ضریب حساسیت است؛ گفت: به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندر های زیر فشار خودروهای گازسوز، این مخازن هر سه سال یکبار باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.
شرکت گاز خوزستان برای نخستین بار در کشور از پارسال اقدام به انشعاب گیری از خطوط فشار قوی برای تغذیه گاز جایگاه های CNG کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: شرکت گاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار