طباطبایی:
رییس فدراسیون بسکتبال با بیان این که مسوولان ورزش خوستان توجه ویژه ای به این رشته در استان دارند، گفت: امیدوارم باشگاه‌ پتروشیمی، پایگاه‌های استعدایابی را در استان گسترش دهد و در تیم‌های پایه نیز کمک حال خوزستان باشد.
کد خبر: ۶۸۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 21 November 2018

رامین طباطبایی در حاشیه دیدار تیم‌های بسکتبال نوجوانان خوزستان و مرکزی در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر کشور در اهواز، اظهار کرد: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در رده سنی نوجوانان پسر و دختر به ترتیب در خوزستان و فارس در حال برگزاری است. همچنین مسابقات بسکتبال سه به سه دختران و پسران هم به ترتیب در اردبیل و چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری می باشد.

وی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم که رده سنی به صورتی انتخاب شود که بتواند برای تیم ملی نوجوانان نیز موثر باشد. همچنین مربیان استعدادیاب نیز در استان‌های میزبان حاضر هستند تا بتوانند از نزدیک مستعدین را شناسایی و به اردوهای تیم ملی دعوت شوند تا ان‌شاءالله با تشکیل اردوهایی که تا پایان سال به صورت مقطعی برگزار خواهد شد، مورد آزمایش قرار بگیرند و بازیکنان بیشتری به جمع بازیکنان تیم ملی نوجوانان که خود را برای مسابقات 2019 آسیا آماده می کنند، اضافه شوند.

رییس فدراسیون بسکتبال خاطر نشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر سه تیم لیگ برتری کشور از استان خوزستان هستند، این یعنی خوزستان یکی از قطب‌های اصلی بسکتبال کشور محسوب می‌شود و پتانسیل بسیار بالایی دارد. همچنین هر ساله خوزستان بازیکنان خوبی را به تیم ملی معرفی می‌کند و باشگاهی مانند پتروشیمی بسیار زحمت می‌کشد و ان‌شاءالله چنین باشگاه‌هایی بتواند از مستعدها نیز حمایت کند.

وی عنوان کرد: امیدوارم باشگاه‌ها پتروشیمی نیز پایگاه‌های استعدایابی را در استان گسترش دهد و بتواند ضمن داشتن یک تیم ارزنده در لیگ برتر، در تیم‌های پایه نیز کمک حال استان باشد و با تشکیل تیم‌های پایه در سطح استان بتواند کمک بیشتری به استعدادیابی داشته باشد.

طباطبایی افزود: بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا در رشته بسکتبال به این صورت هستند که باشگاه‌های‌شان استعدادیابی را انجام می‌دهند و در ایران به دلیل یکسری مشکلات که وجود دارد، فدراسیون این مهم را تقبل کرده است و بار استعدادیابی را به دوش می‌کشد. ولی در کل روند علمی استعدادیابی، داشتن باشگاه‌های خوب در تمام استان‌ها است و امیدوارم باشگاه‌ها در تمام رده‌های سنی تیم داشته باشند تا فدراسیون بتواند بهترین‌ها را انتخاب کند.

وی بیان کرد: در استان خوزستان تاکنون بسیار خوب کار کرده است که جا دارد از رییس هیات بسکتبال استان و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بابت حمایت بسیار خوب‌شان قدردانی کنم. گرفتن همین میزبانی نشان دهنده توجه خیلی ویژه این مسوولان به بسکتبال است. استان خوزستان نیز همیشه بازیکنان ملی پوش بسیاری داشته و به کشور معرفی کند که می‌تواند به آقایان طرفی، پژمان و سعیدی اشاره کرد.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا تکلیف حضور تیم پالایش نفت آبادان در مسابقات غرب آسیا مشخص شده است؟ گفت: هفته گذشته نامه‌ای از کنفدراسیون غرب آسیا دریافت کردیم که از ما خواسته بود، دو تیم از ایران را برای حضور در این رقابت‌ها به آن ها معرفی کنیم که ما هم نامه مربوطه را تهیه و به باشگاهی از جمله پالایش نفت آبادان ارسال کردیم و ان‌شاءالله اگر پالایش نفت آبادان کاندیدا باشد، آمادگی آن ها را اعلام خواهیم کرد. در غیر این صورت تیم‌های بعدی را به کنفدراسیون غرب آسیا معرفی خواهیم کرد. فعلا پالایش نفت آبادان جوابی در این زمینه به ما نداده است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار