جهت حضور در رقابت‌هاى المپياد؛
پسران ووشوكار هرمزگانى جهت حضور در رقابت هاى المپياد استعدادهاى برتر ورزش كشور راهى قزوين شدند.
کد خبر: ۶۸۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 23 November 2018

پسران ووشوكار هرمزگانى راهى قزوين شدند/ بهرمن: هدفمان دفاع از عنوان قهرمانى 10 سال پيش است

به گزارش تابناک هرمزگان، پسران ووشوكار هرمزگانى جهت حضور در رقابت هاى المپياد استعدادهاى برتر ورزش كشور ظهر پنجشنبه يكم آذرماه جارى راهى قزوين شدند تا در اين پيكارها شركت كنند.

رقابت هاى المپياد استعدادهاى برتر ورزش ايران در رده سنى نوجوانان بخش پسران قرار است از روز شنبه سوم آذرماه سال جارى لغايت يكشنبه چهارم همين ماه در شهر قزوين برگزار شود.

نفرات برتر اين پيكارها به اردوى تيم ملى اعزامى به رقابت هاى 2019 قهرمانى رده هاى سنى آسيا كه قرار است مردادماه سال 98 در كشور برونئى دارالسلام برگزار شود، دعوت خواهند شد.

تيم منتخب ووشوى پسران هرمزگان در بخش ساندا با تركيب امين حيادرى در وزن منهاى 42 كيلوگرم، ابراهيم عرشى‌زاده در وزن منهاى 45 كيلوگرم و آرمين ملايى در وزن منهاى 48 كيلوگرم به رقابت‌هاى المپياد اعزام شدند.

در بخش تالو نيز بنيامين تنى در فرم‌هاى نان چوان، نن گون و نن دائو و اميرحسين چرزه نيز با اجراى فرم‌هاى چانگ چوان، گون‌شو و دائوشو با هدايت محمدامين تيمورى براى هرمزگان به ميدان خواهند رفت.

عارف رگبار و سعيد شريفى به عنوان مربى هدايت سانداكاران را بر عهده دارند و ابوذر احمدى سرپرست تيم اعزامى هرمزگان به اين رقابت‌هاى مهم است و عليرضا بهرمن سرمريبگرى تيم منتخب هرمزگان به المپياد را عهده‌دار است.

عليرضا بهرمن در خصوص اين اعزام به خبرنگاران گفت: تيم اعزامى به المپياد حدود دو ماه با همكارى اداره كل ورزش و جوانان استان در اردوى آماده سازى بسر برده است و تمام تلاشمان دفاع از عنوان قهرمانى دوره قبل است.

وى با بيان اينكه كسب عنوان چهارمى ورزش كشور در بازى هاى آسيايى 2010 گوانگژو چين حاصل برگزارى منظم چهار دوره المپياد طى سال هاى 86 تا 88 است، افزود: المپياد يكى مهمترين رويدادهاى ورزشى كشور تلقى مى شود و حدود 10 سال است كه از برگزارى اين پيكارها در سطح كشور خبرى نبود چراكه اگر اين رقابت‌ها بطور مستمر برگزار شود دستاورد آن نيز در المپيک و بازى‌هاى آسيايى نصيب كشور خواهد شد.

رئيس هيأت ووشو استان هرمزگان با بيان اينكه ووشو در المپيادهاى گذشته بيشترين مدال طلا را براى ورزش استان كسب كرده است، عنوان داشت: در رقابت‌هاى المپياد ايرانيان سال 87 بخش نوجوانان پسر در زنجان قهرمان شديم و در همان سال در رده سنى جوانان مردان كه باز هم در زنجان برگزار شد نيز به عنوان نائب قهرمانى دست يافتيم.

بهرمن در ادامه بيان كرد: كسب 6 مدال طلاى ووشوكاران استان از 9 مدال كسب شده توسط ورزشكاران هرمزگانى در المپياد ايرانيان سال 88 در سارى مازندران هرگز از اذهان ورزشدوستان پاک نخواهد شد و ووشو به تنهايى توانست بيشترين مدال طلاى ورزش استان را در اين رقابت‌هاى مهم كسب كند و جايگاه ورزش هرمزگان را از رتبه بيست و هفتم به يازدهم ارتقاء بخشد.

وى ادامه داد: 10 نفر را در بخش دختران و همين تعداد را در بخش پسران به المپياد نخبگان ورزشى اعزام مى كنيم و قرار است مسابقات بانوان در البرز و آقايان به ميزبانى قزوين برگزار شود.

سرمربى تيم منتخب ووشوى هرمزگان به المپياد عنوان داشت: مسابقات ووشوی المپياد استعدادهاى برتر ورزش كشور در بخش پسران طی روزهای دوم تا چهارم آذرماه سال جاری به میزبانی شهر قزوين برگزار خواهد شد و رقابت هاى دختران در همين رده سنى قرار است ششم لغايت هشتم آذر امسال در كرج برگزار شود.

بهرمن افزود: نفرات برتر اين رقابت ها به همراه قهرمانان پيكارهاى قهرمانى كشور، فروردين ماه سال آينده به اردوى تيم ملى جهت اعزام به مسابقات قهرمانى 2019 آسيا كه به ميزبانى كشور برونئى دارالسلام برگزار مى شود دعوت خواهند شد.

وى با بيان اينكه ووشوى استان در بخش پسران از جايگاه بهترى نسبت به بخش دختران برخوردار است، گفت: در بخش آقايان توانايى كسب مدال در المپياد داريم اما بخش بانوان تلاش بيشترى را مى‌طلبد و نياز به حمايت‌هاى افزون‌ترى از سوى اداره كل ورزش و جوانان هستيم.

اين مسؤول ادامه داد: يكى از اهداف مهم هيأت ووشو استان ايجاد توسعه متوازن در سطح استان است چرا كه نگاهمان بر اين است كه تنها بندرعباس نبايد قطب ووشو باشد بلكه ورزشكاران نقاط ديگر استان هم بايد از پيشترفت در اين رشته بهره‌مند باشند.

رئيس هيأت ووشو هرمزگان در پايان ضمن تقدير از اميارى مديركل ساعى و پرتلاش ورزش و جوانان هرمزگان تصريح كرد: مجموعه اداره كل ورزش و جوانان استان همه توان و امكانات موجود را جهت برپايى منظم اردوها و اعزام تيم ووشو به المپياد به كار گرفت كه لازم مى‌دانم از تمامى همكارانم در اداره تقدير و تشكر شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار