معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه شهید شاخص امسال استان یک گروه است، ادامه داد: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شهدای شاخص استان و شهرستان‌ها را سعی کردیم که از شهدای انقلاب اسلامی انتخاب کنیم و به همین دلیل گروه ابوذر شهدای شاخص استان در سال جاری هستند.
کد خبر: ۶۸۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵ 30 November 2018
علی بقایی با بیان اینکه از ظرفیت‌های همدان در حوزه انقلاب اسلامی به خوبی استفاده نشده است، گفت: اماکنی در همدان که در جریان انقلاب تأثیرگذار بودند، شناسنامه دار شوند.

به گزارش فارس، بقایی در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان همدان در حوزه‌های مختلف انقلابی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها به اندازه‌ای است که می‌توانیم در سطح کشور به شاخص‌سازی بپردازیم.

وی افزود: ظرفیت‌هایی، چون خواهردباغ، شهید حاج حسین همدانی، جوان مومن و انقلابی، چون شهید احمدی‌روشن و شهید مفتح را در استان داریم، اما به خوبی استفاده نکردیم.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه از طرح تجلیل از پیشکسوتان انقلاب در همدان که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح شد استقبال کرد و گفت: علاوه بر این کار مکان‌هایی در همدان وجود دارد که به عنوان محور‌های حرکتی مردم در انقلاب به حساب می‌آیند و باید برای آن‌ها شناسنامه ایجاد کرد.

وی به جای خالی مرکز اسناد ملی منطقه غرب کشور در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواهان برگزاری جلساتی منظم‌تر و عملیاتی‌تر شد.

بقایی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت و افزود: در حوزه فضای مجازی تولید محتوا انجام شده و تاکنون به دو چهره مهم، چون شهید قدوسی و مرحوم آقای آخوندملاعلی معصومی پرداخت شده است.

وی به برگزاری همایشی در استان برای تبیین دستاورد‌های انقلاب در ۴۰ سال گذشته با حضور ۴۰۰ نفر از سطح استان، برگزاری رزمایش محمدرسوالله که به شکل‌گیری انقلاب مربوط می‌شود، نشست هم‌اندیشی نخبگان بسیجی استان با رئیس سازمان بسیج مستضعفان اشاره کرد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه مستند چلچراغ همدان تهیه و در اختیار صدای و سیمای مرکز استان قرار گرفته است، تصریح کرد: برنامه شنبه‌های انقلاب در موضوعات تخصصی انقلاب هر هفته تولید در تهران تولید و در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قرار داده می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره‌های هنر‌های ماندگار با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب خبر داد که تا دی ماه اثرات متقاضیان را دریافت می‌کند و در بهمن ماه افتتاح می‌شود.

بقایی با بیان اینکه شهید شاخص امسال استان یک گروه است، ادامه داد: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شهدای شاخص استان و شهرستان‌ها را سعی کردیم که از شهدای انقلاب اسلامی انتخاب کنیم و به همین دلیل گروه ابوذر شهدای شاخص استان در سال جاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای «گروه انقلابی ابوذر» شهیدان «عبادالله خدارحمی»، «بهمن منشط»، «ولی‌الله سیف»، «ماشاء‌الله سیف»، «حجت عبدلی» و «روح‌الله سیف» که در سال ۵۲ به دست حکومت مستبد پهلوی به شهادت رسیدند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در شهرستان همدان نیز شهیدان «دیباج»، ملایر شهید «احمد وفایی‌زاده»، کبودراهنگ شهید «محمد شعاعی»، تویسرکان شهید «اسماعیل بیاتی»، بهار شهید «محمدحسین عاشوری»، رزن شهید «ناصرالدین امیدی‌عابد»، اسدآباد شهید «بختیار جمور»، فامنین شهید مدافع حرم «محمدحسین خلیلی»، قهاوند شهید «محمد سلیمی»، نهاوند سردار شهید «مسعود رسولی»، نیز به عنوان شهدای شاخص هر شهرستان انتخاب و معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار