استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:امسال در ایام اربعین شاهد بروز طوفان در مرز مهران بودیم که اگر مدیریت صحیح و وجود زیرساخت ها نبود می توانست فاجعه آمیز باشد که نیروی انتظامی در این زمینه با مدیریت وضعیت در صف مقدم بود.
کد خبر: ۶۸۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 02 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در همایش تجلیل از فعالان اربعین استان ایلام اظهار داشت: در میان وقایع صدر اسلام واقعه عاشورا همچون نوری خودنمایی می کند و عشق به حسین، عشق به امر به معروف و نهی از منکر، عشق به نماز، انسانیت، دین و الهیت است.

وی افزود: بسیاری از مبارزات آزادیخواهانه در جهان مرهون و نشات گرفته از قیام اباعبدالله است، حتی شخصی همچون گاندی رهبر انقلاب هند با تاسی از قیام امام حسین (ع) توانست بر قدرت استعماری بریتانیا پیروز شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین امسال با حوادث عجیبی روبرو بودیم، گفت: امسال در ایام اربعین شاهد بروز طوفان در مرز مهران بودیم که اگر مدیریت صحیح و وجود زیرساخت ها نبود می توانست فاجعه آمیز باشد که نیروی انتظامی در این زمینه با مدیریت وضعیت در صف مقدم بود.

استاندار ایلام یادآور شد: سال گذشته 670 مجوز خروج کاپیتاژ صادر شد که امسال این تعداد به بیش از هشت هزار مجوز افزایش یافت در حالیکه کمترین آمادگی برای این امر صورت گرفته بود.

وی در خصوص ارز همراه مسافران گفت: مقوله ارز همراه مسافر از مشکلات موجود بود که با تمهیدات لازم هزینه ویزا 35 درصد کاهش پیدا کرد و قرار شد در آنسوی مرز به زائران ارز پرداخت شود اما مشکلاتی در این زمینه بوجود آمد که با رایزنی ها از 6 باجه به 64 باجه توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم.

استاندار ایلام افزود: 170 هزار زائر امسال موفق به دریافت ارز شدند که از این تعداد حدود 50 هزار زائر ارز را در ایلام دریافت کردند.

وی ادامه داد: در موج بازگشت زائران با معضل پایانه برکت مواجه شدیم که منجر به گره ترافیکی و سرگردانی زائران و افزایش کرایه ها شد که طی 24 ساعت با تلاش صوت گرفته حدود 800 اتوبوس وارد پایانه برکت شد و با بازگشایی کنار گذر غربی بخشی از معضل ترافیک حل شد.

وی با بیان اینکه در اوج ورود زائران 240 هزار زائر جابجا شد، گفت: سال های 95 و 96 با معضل ورود افراد غیرمجاز روبرو بودیم که امسال در این مورد با کمترین مشکل مواجه شدیم و حدود 2 میلیون زائر اربعین از پایانه مرزی مهران تردد کردند.

استاندار ایلام یادآور شد: سال قبل سهم استان ایلام از تردد زائران اربعین 50 درصد بود و 2 میلیون و 400 هزار نفر از مرزهای سه گانه تردد کردند اما امسال این مقدار به دلیل مشکلات دلار و گرانی ها به حدود 2 میلیون نفر کاهش یافت که به نسبت باید سهم مرز مهران از تردد نیز کاهش می یافت.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: ولی تردد از مرز مهران در اربعین 97 با حدود یک میلیون و 100 هزار زائر به 62 درصد مجموع زائران رسید که تحقق این امر با هماهنگی ارگان های مسئول و بویژه نیروهای ناجا و همچنین تکمیل بخش زیادی از زیرساخت ها انجام پذیر شد.

وی اظهار داشت: امسال پیشنهاد شد که هیات ها را همچون ایام حج به شکل کاروانی اعزام کنیم تا مدیریت تردد بشکل بهتری صورت گیرد و مدیریت انتظامی ایام اربعین به استان واگذار شود تا بتوان با توجه به اشراف موجود روند امور بهتر انجام شود.

وی تاکید کرد: مسیر پایانه برکت از مسیر کنارگذر شرقی باید طراحی و اجرا شود تا شاهد بهبود وضعیت ترافیکی باشیم. /م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
بیش از نیمی از دوران نمایندگی آقای شادمهر کاظم زاده گذشته است اما به علت فقدان برنامه ریزی مناسب و ضعف تیم انتخاباتی ایشان و شاید هم بی توجهی نامبرده به نطرات و برنامه های آنان شاهد کاهش شدید محبوبیت ایشان در شهرستان آبدانان هستیم شاید اگر امروز  پای صحبت بسیاری از طرفداران آقای کاظم زاده بنشینیم با صراحت تمام از مسیر اشتباهی که ایشان در پیش گرفتند صحبت می کنند . منصوبان آقای کاظم زاده در ادارات و مدیریت های شهرستان از توانایی لازم برای حمایت از ایشان و برنامه هایش برخوردار نیستند و نمی توانند همگام با شرایط روز از ایشان دفاع نمایند شاید هم دستان آقای نماینده آنقدر خالی است که منصوبان ایشان حرفی برای گفتن نداشته باشند . اما آنچه که قابل درک است اینکه عمر نمایندگی آقای کاظم زاده که باید چهار سال باشد به علت اشتباهات فاحش ایشان در یارگیری مناسب ، عدم استفاده از نیروی انسانی مقبول و با تجربه در مدیریت های شهرستان ، فقدان برنامه ای مدون برای توسعه همه جانبه شهرستان آبدانان ، تعاملات نادرست قومی ، قبیله ای و جناحی و بسیاری اشتباهات دیگر زنگ عمر نمایندگی ایشان را خیلی زودتر از آنچه تصورش را می کرد به صدا درآمد و امروز شاهد هستیم که آقای کاظم زاده به جای حضور برنامه ریزی شده در میان مردم گاهی با خودرو از شهرستان عبور کرده و بصوزت سرزده و اتفاقی در گوشه ای از شهر یا روستایی چند دقیقه پیاده شده و با چند نفر عکس یادگاری گرفته و این روش را به عنوان حضور مردمی در سایت هایش اعلام می کند در حالی که مردم در مورد این  اقدامات ظاهر فریبانه قضاوت دیگری دارند و سوال اساسی که مطرح می شود این است که جرا آقای کاطم زاده از مواجهه برنامه ریزی شده با خبرنگاران ، رسانه ها ، نخبگان و گروهای مرجع جامعه گریزان است و چرا در طول دوران نمایندگی اش برخلاف دیگر نمایندگان استان حتی یکبار هم حاضر نشده با رسانه های استان مواجه حضوری و نشست پرسش و پاسخ داشته باشد ؟ آقای کاظم زاده و طرفدارانش که امروز از وظیفه تقنینی و نظارتی نماینده سخن می گویند سخنان و تبلیغات دوران انتخابات و شعارهایشان را فراموش نکنند . بسیاری از آن سخنان در قالب فیلم و کلیپ وجود دارد آیا از یاد برده اند که ایشان از ایجاد اشتغال به ازای هر هکتار زمین آبی برای جوانان سخن گفتند ؟ آیا از یاد برده اند که از تخصصشان در سد سازی سخن گفتند ؟ ایا از یاد برده اند که از تونل و فرودگاه سازی و ....‌ سخن ها گفتند پس چرا آن زمان یادشان نبود که وظیفه نماینده قانونگذاری و نظارت است ؟ عزیزانم مردم بصیر و هوشیار شده اند  بین حقیقت و غیر حقیقت ، بین واقعیت و ظاهر سازی ، بین حضور مردمی و عکس یادگاری گرفتن تفاوت قائل هستند . بنابراین آنهایی که با دفاع نادرست ، عبور اتفاقی و محرمانه ایشان و پیاده شدنشان در گوشه ای از روستا و گرفتن چند عکس یادگاری  یا دیدارهای شبانه با اقوام را  به عنوان دیدارهای مردمی معرفی می کنند یادشان باشد مردم جور دیگری قضاوت می کنند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار