تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال‌های قبل حدود 2 هزار و 500 مددجو در نوبت دریافت مستمری بودند و این سازمان توانایی پرداخت مستمری به آن‌ها را نداشت اما در حال حاضر همه مددجویان تحت پوشش این سازمان هستند و هیچ کس در نوبت دریافت مستمری نیست.
کد خبر: ۶۸۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 02 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران در ارائه خدمت به معلولان و جامعه هدف بهزیستی، صورت گرفت، گفت: سازمان بهزیستی این استان 4 هزار و 500 پرسنل و 700 مرکز ارائه‌دهنده خدمت در سطح استان دارد و 94 درصد فعالیت‌های این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 32 هزار نفر معلول در سه طیف شدید، متوسط و خفیف در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: این سازمان مددجویان از حوزه‌های مختلف امور اجتماعی، مهادی کودک، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و... را تحت حمایت خود دارد.
وی با بیان اینکه سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور مبنی بر پیشگیری از معلولیت بوده است، ادامه داد: به 2 هزار و500 نفر در بخش‌های مختلف امور اجتماعی، توانبخشی، معتادان و... وام پرداخت شده است.
میرزایی با تاکید بر اینکه زمینی به مساحت 2 هزار متر به سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است تا به‌صورت انبوه‌سازی برای خانواده‌های دو معلولی واحدهای مسکونی احداث شود، عنوان کرد: تا آخر امسال مشکل مسکن اکثر خانواده‌های دارای دو معلول چه در شهرها و چه در روستاها حل می‌شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: به خانواده‌های تک‌معلولی و سرپرست خانوار که قصد ساخت مسکن داشته باشند بین 4 تا 8 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود، همچنین انشعابات هم به‌صورت رایگان در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: سال‌های قبل حدود 2 هزار و 500 مددجو در نوبت دریافت مستمری بودند و سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری توانایی پرداخت مستمری به آن‌ها را نداشت اما در حال حاضر همه مددجویان تحت پوشش این سازمان هستند و هیچ کس در نوبت دریافت مستمری نیست.
میرزایی به پوشش 100 درصدی یک وعده غذای گرم برای افراد کم‌بضاعت در مناطق محروم، حاشیه‌های شهری، مهادی کودک و... اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 300 خانواده مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری هستند که سال گذشته 250 نفر از آن‌ها چرخه حمایت این سازمان خارج شدند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 650 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، تصریح کرد: در کوهرنگ، بن و سامان اورژانس اجتماعی وجود ندارد ولی اگر مشکلی در این سه  شهرستان پیش بیاید سریعا از شهرستان‌های دیگر نیرو اعزام می‌شود، در استان 6 مرکز اورژانس اجتماعی به همراه هفت خودرو سیار وجود دارد.
وی با بیان اینکه 285 مرکز در چهارمحال و بختیاری در قالب تیم‌های اجتماع‌محور در بحث پیشگیری فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: 50 هزار کودک در طرح بینایی‌سنجی تحت معاینه قرار گرفتند و به 5 هزار و 900 نفر از مددجویان از طریق مراکز مددکاری ارائه خدمت می‌شود.
میرزایی به وضعیت بهزیستی و خدمات مددکاری قبل از انقلاب اشاره  کرد و افزود: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اصلا سازمانی به اسم بهزیستی وجود نداشت، در سال 57 تنها 2 هزار نفر معلول تحت حمایت مؤسسات خیریه بودند اما در حال حاضر 32 هزار معلول در طیف‌های مختلف شدید، متوسط و خفیف شناسایی شده و حمایت می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال 57 سه مرکز توانبخشی در استان وجود داشت که این تعداد امروز به 76 مرکز رسیده است، ادامه داد: پوشش 380 فرد بی‌سرپرست، حمایت از 3 هزار و 300 خانوار، ایجاد 6 مرکز نگه‌داری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، راه‌اندازی 20 مرکز اورژانس اجتماعی، 90 مرکز مشاوره خانوادگی، هفت مرکز مشاوره پزشکی و ژنتیکی، 19 مرکز بازتوانی معتادان یا کمپ و... از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند که در استان ایجاد شدند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مراکز ذکر شده که بعد از انقلاب ایجاد شدند اصلا در دوران قبل از انقلاب در کشور وجود نداشتند، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب کمک‌های خوبی به مردم در بخش‌های مختلف به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار