کد خبر: ۶۸۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 04 December 2018

به گزارش میلکان،بلوار تاق بستان را باید بزرگترین قربانی پروژه‌ی قطار شهری کرمانشاه دانست. ستون‌های بلند و بدمنظر پروژه، درست از وسط این بلوار زیبا می گذرند.

برخلاف تصور عامه، بلوار تاق بستان در اصل از میدان آزادی آغاز می شود و سپس با یک عرض بسیار مناسب تا محدوده تاریخی تاق بستان امتداد می یابد. البته اکنون بخشی از آن به عنوان بلوار شهید بهشتی نام گذاری شده است.

بلوار تاقبستان یکی از یادگارهای ارزشمند و ماندگار زنده یاد رئوفی شهردار دوراندیش و دلسوز کرمانشاه در سال های پیش از انقلاب کرمانشاه است که شهر را به مجموعه بزرگ تاریخی تاق بستان و جاده قدیم تهران وصل کرده است.

با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های موجود، از همان ابتدا فضاهای پیرامون این بلوار با کاربری هایی مناسب گردشگری تعریف شده بودند. در چند دهه ی اخیر این رویکرد دوراندیشانه آشکارا به کناری نهاده شد و با یک بی اعتنایی آشکار به توسعه پایدار شهر، به تدریج ملغمه ای از اماکن و مجموعه های گوناگون در اطراف این بلوار زیبا سربرآوردند. حاصل کار هم نابودی بخش عظیمی از ظرفیت های این پروژه ی بزرگ و محوری بود.

در این میان میخ آخر را قطار شهری با آن ستون های بدقواره ی سیمانی اش بر تابوت این بلوار زیبا زده است. پروژه ای که توسط واسطه ها و منفعت طلب ها در بدترین شکل ممکن آن به کرمانشاه تحمیل شد و با صرف چند هزار میلیارد تومان هزینه، هنوز فرسنگ ها با راه اندازی فاصله دارد.

پروژه قطار شهری امروز تبدیل به نمادی از فهم سطحی و نازل مدیریت شهری از توسعه شده است. بی گمان روزی باید با صرف هزینه‌های بسیار این ستون های بدقواره و نامانوس از دامن بلوار تاق بستان و شهر کرمانشاه پاک شوند و پروژه قطار شهری در شکل عقلانی آن و به شکل زیرزمینی اجرایی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار