امام‌جمعه موقت اردکان:
امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب دانشجویی کشور گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات کشور به نیروی عظیم دانشجویان اعتماد کنند.
کد خبر: ۶۸۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 08 December 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه بر محبت داشتن نسبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تأکید کرد و گفت: کسی که محب و دوستدار ائمه اطهار است در جامعه به دیگران ظلم نمی‌کند و کسانی که با گران‌فروشی یا عدم نظارت صحیح بر بازار در حق مردم و مؤمنین جفا می‌کنند در ادعای دوستی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و محبین آن‌ها صادق نیستند.

وی در خطبه دوم با تبریک فرارسیدن روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی داشت و اظهار داشت: همه مسئولین باید قدر این مجموعه و سرمایه عظیم را بدانند و با تمام وجود در خدمت این قشر از جامعه و رفع مشکلات آن‌ها ازجمله ازدواج، اشتغال و شکوفایی استعدادهای دانشجویان تلاش کنند.

امام‌جمعه موقت اردکان گفت: مسئولین باید برای رفع مشکلات کشور و رسیدن به اهداف انقلاب به این نیروی عظیم و ظرفیت بزرگی که در جامعه ما وجود دارد اعتماد کنند و از دانشجو و دانشگاه در مقابل حملات ناجوانمردانه‌ای که دستگاه‌های استکبار نسبت به همه مجموعه‌های کشور علی‌الخصوص این مجموعه برنامه‌ریزی می‌کنند حمایت کنند.

وی افزود: ما نباید راه‌های نفوذ دشمن به دانشگاه را باز بگذاریم و به دشمن اعتماد نکنیم زیرا باز گذاشتن راه نفوذ دشمن به دانشگاه خیانتی در حق دانشجو و دانشگاه است. دانشجویان نیز لازم است که قدر نعمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بدانند و برای رفع مشکلات این نظام تلاش کنند و در مقابل تبلیغات وسیع و فریبنده دشمنان هوشیار باشند.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: هدف از تشکیل این شورا تبدیل دانشگاه‌ها به محیط سالم برای تدریس و فراگیری علوم عالی اسلامی بود که در ابتدای پیروزی انقلاب به نام ستاد انقلاب فرهنگی نام‌گذاری شده بود و سپس در سال ۶۳ باهدف تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی و نفوذ فرهنگ اسلامی در کل جامعه بانام شورای عالی انقلاب فرهنگی رسماً به فعالیت ادامه می‌دهد. مقام معظم رهبری در تعبیری این شورا را به‌عنوان اتاق فرمان فرهنگی کشور معرفی می‌کنند.

وی اظهار داشت: مصوباتی در این شورا به تصویب رسیده است ولی به دلایل مختلف بسیاری از مصوبات آن مغفول مانده است. یکی از این مصوبات درباره ترویج حجاب و عفاف در جامعه است. در این مصوبه در خصوص چگونگی گسترش عفاف و حجاب موارد بسیار خوبی آمده است اما آن‌چنان‌که شایسته است اجرایی نشده است. یکی از وظایف تشکل‌های دانشجویی، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی مطالبه اجرایی شدن این مصوبات در جامعه است.

خطیب جمعه اردکان با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: مردم یمن قریب به چهار سال است که موردحمله و محاصره قرارگرفته‌اند و طبق آمارهای منتشرشده 85 هزار کودک یمنی براثر گرسنگی و بیماری جان‌باخته‌اند. علیرغم هشدارهای مجامع جهانی تاکنون هیچ عزمی برای توقف جنگ در یمن به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: کسانی که دائماً حرف از مذاکره می‌زنند و خواستار پذیرش معاهدات آن‌ها هستند ببینند امروز کشورهای مدعی حقوق بشر و کسانی که جمهوری اسلامی ایران را به هزاران بهانه واهی مورد تحریم قرار می‌دهند کجا هستند. ببینید مشکلات کشورهایی که تحت سیطره استکبار هستند چقدر رفع شده است. استکبار به دنبال منافع خودش است.

حسینی پور گفت: امروز کسانی که آرزوی دیدن سقوط جمهوری اسلامی ایران را داشتند خودشان اسیر خاک و خوراک مار و مور زمین شدند و این آرزو را با خودشان به گور بردند و انشا الله نظام جمهوری اسلامی به کوری چشم همه دشمنان اسلام به راه خود ادامه خواهد داد.

وی در پایان به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و افزود: این پیام نکات بسیار خوبی ازجمله تأکید بر نقش آموزش‌وپرورش در عرصه ترویج نماز داشت. امیدواریم که مسئولین آموزش‌وپرورش به این توصیه مقام معظم رهبری عمل کنند.

گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله گلپایگانی و شهید کشوری از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه موقت اردکان به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار