مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام:
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: زنان خانه‌دار ایلامی با سهل‌ترین شرایط می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند.
کد خبر: ۶۸۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 08 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: زنان خانه‌دار مادران امروز که بیشترین زحمات خانه‌داری را متحمل و فردا مادربزرگانی هستند که نیازمند حمایت اجتماعی و احترام اجتماع هستند که در این راستا سازمان تامین اجتماعی برای آینده بهتر زنان خانه‌دار طرح بیمه زنان خانه‌دار را اجرا و در استان ایلام این طرح مورد استقبال و ازرشد 225 درصدی برخوردار است.

ملکشاهی گفت: از امتیازات طرح بیمه زنان خانه‌دار آن است که دختران دانشجو نیز می‌توانند در قالب این طرح همانند یک کارمند رسمی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در آینده همانند تمامی کارمندان بازنشست شوند و از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان  ایلام تصریح کرد: در کنار تمام هدایای مادی و معنوی، تضمین حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار می‌تواند بهترین و برترین هدیه واقعی و ماندگار برای دختران دانشجو و زنان خانه‌دار باشد.

ملکشاهی خاطر نشان کرد: بهترین هدیه پدران به دخترانشان و آقایان به همسرانشان ساختن و تضمین آینده آنان است که با حضور در طرح زنان خانه دار و دختران دانشجو این مهم محقق می‌شود.

وی گفت: تمام شعب و ادارات تامین اجتماعی استان ایلام، متقاضیان حضور در طرح زنان خانه‌دار و دختران دانشجو را پذیرا هستند و زنان خانه‌دار و دختران دانشجو ایلامی با سهل‌ترین شرایط  می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند.

ملکشاهی به شرایط طرح زنان خانه‌دار و دختران دانشجو اشاره و بیان کرد:  زنان خانه‌دار کمتر از 50 سال تمام سن  می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند و چنان‌چه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از 50 سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در ادامه خاطر نشان کرد: زنان خانه‌داری که حداقل دارای ١ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند نیز می‌توانند بدون لحاظ شرط سنی، نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند.

 وی با بیان این‌که نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد  است، گفت:  نرخ حق بیمه ١٤درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده + ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦ درصد (١٤درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢ درصد (١٨درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار