رییس اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت تجدید نظر در شیوه ارزش‌گذاری برکالاها در گمرکات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 10 December 2018

رحیم بنا مولایی اظهار کرد: نحوه ارزش‌گذاری برخی کالاهای صادراتی در گمرکات کشور صحیح نیست و این به چالشی جدی برای صادرکنندگان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بدون شک برای اینکه این مشکل حل شود مدیران گمرکات باید نسبت به وضعیت ارزش‌گذاری بر کالاهای صادراتی با دقت بیشتری عمل کرده و در روش فعلی تجدید نظر کنند.

وی افزود: بدون شک ارزش‌گذاری روی کالاها بدون بررسی همه‌جانبه امکان پذیر نیست و در نهایت به ضرر صادرکنندگان تمام می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر به دنبال رونق و توسعه صادرات غیر نفتی هستیم و می‌خواهیم از طریق صادرات ارزآوری مناسبی داشته باشیم باید به تمام جزئیات فرایند صادرات توجه کنیم تا فعالان اقتصادی با رغبت در این مسیر گام بردارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از جزیره‌ای عمل کردن دولت الکترونیک توضیح داد: عملکرد جزیره‌ای دولت الکترونیک بیشترین آسیب را به بخش تولید و صنعت زده است.

بنامولایی ابراز کرد: در حال حاضر بخش تولید و صنعت به خصوص در زمینه دریافت مجوز با مشکلات زیادی مواجه هستند که این امر انگیزه فعالیت را از آنان گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی البرز افزود: برای اجرای کامل دولت الکترونیک صرفاً آمادگی بخش خصوصی کافی نیست و در این امر باید مدیران دولتی و دستگاه‌های مختلف هم به میدان بیایند.

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار