رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد:
رئیس کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به لزوم تشکیل سازمان بازآفرینی شهر مشهد، گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد سازمان باز آفرینی شهری تشکیل و حداقل20 دفتر تسهیل گری برای کمک به روند نوسازی بافت‌های فرسوده بکارگیری می‌شوند.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 13 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، احمد نوروزی درباره دفاتر تسهیل‌گری بیان کرد: در بودجه سال 1397 شهرداری مشهد، شهرداری ملزم شد تا حداقل 20 گروه تسهیل گری را بکارگیری کند و مفهوم آن این است که نوسازی بافت فرسوده با محوریت مردم انجام شود و خواسته و نظرات و خواسته آن‌ها چارچوبه طرح‌های ما برای این بافت‌ها باشد.

 

وی افزود: شهرداری مشهد برای دفاتر تسهیل‌گری فراخوان داده است و حدود 75 مجموعه مشاور و شرکت و شخص حقیقی برای آن اعلام آمادگی کرده‌اند و مدیریت شهری در حال ارزیابی و بررسی آن است.

نوروزی با بیان اینکه باید نوسازی بافت‌های فرسوده را از توجه صرف به حوزه شهرسازی و عمرانی خارج کنیم، اظهار کرد: نوسازی یک کار عمرانی نیست بلکه یک اقدام مشارکتی و اجتماعی است که باید در حوزه معاونت اقتصادی و مشارکتهای شهرداری به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یک نهاد تخصصی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده لازم بود و در همین راستا سازمان بازآفرینی شهری ایجاد می‌شود که مجوزهای وزارت کشور آن دریافت شده و اساسنامه آن نیز تصویب و به شهرداری مشهد ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: امروز ستاد بازآفرینی در استان خراسان رضوی و همچنین در شهرستان مشهد داریم اما متأسفانه ستاد بازآفرینی برای شهر مشهد نداریم که پیشنهاد می‌کنیم این ستاد مشابه تهران به ریاست شخص شهردار در مشهد تشکیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار