رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از گزارش ۹۵ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 15 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،صائب مدرسی اظهار داشت: ۶۰ پایگاه جاده ای و شهری اورژانس در استان کرمانشاه فعال است و به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی درباره با اشاره به آغاز طرح زمستانی افزود: این طرح تا ۲۲ اسفند ماه ادامه دارد و در این طرح به طور جدی از رانندگان درخواست می‌شود علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی، بستن کمربند ایمنی استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل موارد را از طریق سامانه ۱۱۵ به مرکز فوریت‌های پزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: مردم با کارشناسان مرکز فوریتهای پزشکی همکاری داشته باشند و تا پایان اعزام نیروها به محل حادثه همچنان باید موبایل تماس گیرنده روشن باشد تا درصورت نیاز با وی تماس گرفته شود.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون ۹۵ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان کرمانشاه گزارش شده است که با توجه به سرد شدن هوا طی روزهای آینده تقاضا می شود مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدرسی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که هنوز نسبت به نصب سیستم‌های گرمایشی اقدام نکردند این کار را به واحدهای فنی بسپارند و مطمئن باشند که خروجی سیستم های گرمایشی مسدود نیست همچنین لوله بخاری باید داغ بوده شعله آن آبی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید لوله بخاری در داخل آب قرار داده شود گفت: سال گذشته در مناطق حاشیه ای شهرستان کرمانشاه چندین مورد قرار گیری لوله بخاری داخل آب گزارش شد که منجر به حادثه شد چرا که این امر باعث تجمع گاز کربن دی اکسید می شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه افزود: در صورت بروز هرگونه حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باید فرد از محیط خارج و لباس های تنگ وی آزاد شود و سریعا با سامانه ۱۱۵ مرکز فوریت‌های پزشکی ضمن حفظ خونسردی تماس حاصل شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار