کد خبر: ۶۹۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 18 December 2018

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در بازدید از دو کانون فرهنگی هنری مساجد در دزفول، گفت: در استان خوزستان قریب به یک هزار و ١٠٠ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کند که فعالیت این حجم از کانون‌ها نیاز به ساماندهی و برنامه‌ریزی دارد.
حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور با اشاره به اینکه شهرستان دزفول با حدود ١٣٠ کانون مساجد، رتبه دوم را در استان به لحاظ تعداد کانون‌ها دارد، افزود: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در سطح این کانون‌ها صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها این است که روحانیون و افراد موفقی که در کانون‌ها کار فرهنگی انجام می‌دهند را به هم مرتبط کنیم و بتوانیم از این ظرفیت و فرهنگ ناب انقلابی، جهادی و فرهنگی به بهترین شکل استفاده کنیم.

همت‌پور اضافه کرد: سال‌های گذشته با توجه به تحریم‌ها و کمبود اعتبارات، کمک‌ها و حمایت‌های کمتری به لحاظ مالی به کانون‌های مساجد صورت گرفته ولی با این وجود، در حد توان کمک‌هایی را به کانون‌های مساجد ارائه می‌دهیم.

وی همچنین بر برگزاری جلسات قرآن و توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مساجد تاکید و اظهار کرد: محور امورات فرهنگی در هر مسجدی، امام جماعت است و کانون‌ها باید فعالیت‌های خود را با همکاری و کمک سایر واحدها انجام دهند.

همت‌پور با حضور نادر سعادتی‌فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول از دو کانون فرهنگی هنری نورالهادی مسجد ثارالله و کانون منتظران و خانه دیجیتال زیر نظر کانون منتظران مسجد صاحب الزمان جنوبی این شهرستان بازدید کرد و امام جماعت مساجد و مدیر این کانون‌ها به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار