دبیر شورای شهرداران مناطق ۱۱ گانه شیراز از تشدید برخورد با مغازه‌‌دارانی که در این کلان‌شهر پیاده‌روها را سدمعبر می‌کنند خبرداد.
کد خبر: ۶۹۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 23 December 2018


تابناک فارس بخه نقل از تسنیم:حمیدرضا اسماعیلی اظهار داشت: بر اساس قانون، موضوع سدمعبر بر عهده شهرداری است که باید آن را برطرف کند و در این راستا به شهروندانی که مقابل مغازه‌های خود و پیاده روها وسایل‌ها را گذاشته و سد معبر کرده و راه مردم را مسدود می‌کنند اخطارهای متعددی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری از نظر فرهنگی به این شهروندان تذکر داده و آموزش لازم را نیز به آنان ارائه می‌دهد، افزود: متاسفانه به صورت متعدد در برخی موارد با افرادی روبرو هستیم که این موضوع را رعایت نمی‌کنند و در نهایت مجبور هستیم توسط اداره تخلفات شهرداری نسبت به جمع‌آوری وسایل برخی که رعایت نمی‌کنند اقدام شود.

شهردار منطقه یک شیراز گفت: درخواست ما این است مغازه‌داران در راستای حفظ حقوق شهروندی با شهرداری همکاری داشته و اقدام به سد معبر در پیاده‌روها نکنند، چرا که امروز تردد انسان‌ها در پیاده‌رو بسیار مهم‌تر از تردد خودروها در عرض خیابان‌ها است.

 

اسماعیلی افزود: نسبت به موضوع سدمعبر در پیاده‌روهای شهر حساسیت خاص داریم و با توجه به شعار انسان‌محوری که توسط شهرداری و شورای شهر در دوره جدید دنبال می‌شود با متخلفانی که این در پیاده‌روها سدمعبر می‌کنند به طور جدی برخورد قانونی می‌شود.

دبیر شورای شهرداران مناطق 11 گانه شیراز همچنین در مورد همسطح سازی پیاده‌روها و بازسازی آن بیان کرد: این موضوع در دست اقدام است و سالانه در بودجه عمرانی شهرداری نسبت به همسطح‌سازی پیاده‌روها اعتبارهایی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 98 شهرداری شیراز برای مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهری اعتبار ویژه پیش‌بینی شده است، افزود: در همین راستا پیاده‌روسازی برخی از خیابان‌های مرکزی شیراز از جمله بعثت، مطهری و فردوسی در حال انجام بوده و در سطح دیگر مناطق نیز در دست اقدام است و هر ساله بودجه تخصیص می‌یابد.

با توجه به شعار انسان‌محوری که توسط شورا و شهرداری شیراز مطرح است، هنوز در بسیاری از خیابان‌های اصلی این شهر شاهد سدمعبر توسط مغازه‌داران به ویژه میوه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های دیگر از جمله لوازم ساختمانی و مبل فروشی‌ها هستیم که در این زمینه نیاز به برخورد شهرداری است.

برچسب ها: شهرداری ، سد معبر ، برخورد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار