مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس بیان داشت : طی روزهای آینده با توزیع بنزین یورو 4 در جایگاه های عرضه سوخت شیراز این فرآورده در اختیار شهروندان قرار می گیرد و وقفه سه ماهه توزیع این محصول درشیراز پایان می یابد.
کد خبر: ۶۹۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 25 December 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:امیر بنی کریمی گفت: پیش بینی می شود روزانه ٧٠٠ هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در کلانشهر شیراز توزیع شود.
وی با بیان اینکه بنزین یورو ٤ مورد نیاز کلانشهر شیراز از دو پالایشگاه اصفهان و بندرعباس تامین می‌شود گفت: همه 40 جایگاه عرصه سوخت در شیراز طی روزهای آینده به توزیع بنزین با استاندارد یورو 4 مبادرت می ورزند.
عرضه مجدد بنزین یورو 4 در شیراز در هجدهمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز که شنبه 12 آبان ماه برگزار شد به تصویب رسید.
شیراز تنها کلان شهر کشور است که شمار روزهای با شاخص هوای نا سالم آن در سال از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی کند و با توجه به اقدامات انجام شده از هوای سالم و پاک بهره مند است اما توقف توزیع بنزین یورو 4 می توانست این ویژگی را از شیراز بگیرد.
بر اساس آمارهای منتشر شده نزدیک به 600 هزار دستگاه خودرو روزانه در مرکز کلانشهر شیراز تردد می کنند که از این میزان، نزدیک به 80 هزار دستگاه خودرو روزانه به مرکز شیراز می آیند.
آن طور که مسئولان محیط زیست فارس اعلام می کنند شیراز در 10 سال گذشته یعنی از سال 86 در مجموع 314 روز در حالت ناسالم یا به بیان عام تر، آلودگی قرار گرفته که این با مجموع روزهای آلوده هر سال در شهرهایی چون تهران برابر است.
بر اساس گزارش های منتشر شده امسال تاکنون آثاری از وارونگی هوا، هشدارهای زیست محیطی و انبوه ریزگردهایی که بسیاری از شهرها و مناطق دیگر کشور با آن روبرو هستند در شیراز نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار