شکایت موسسه جوادلائمه یزد از صداوسیما به دلیل نشر اکاذیب، توهین و افترا نسبت به وی در برنامه تلویزیونی پایش، بی نتیجه ماند.
کد خبر: ۶۹۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 27 December 2018

به گزارش تابناک یزد، غلامعلی سفید مدیرعامل وقت موسسه جوادلائمه یزد و   رئیس شورای اسلامی شهر یزد در صحن علنی شورای شهر از چگونگی اتهامات در برنامه زنده تلویزیونی علیه خود پرداخت و ضمن تشریح شکایت خود از برنامه تلویزیونی پایش شبکه یک صدا و سیما از طریق شعبه دوازده بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، از بی نتیجه ماندن شکایت خبر داد و ضمن قرائت پاسخ بی نتیجه دادگاه، در خصوص شرح این شکایت بیان داشت: در برنامه تلویزیونی شبکه یک تحت عنوان برنامه اقتصادی پایش با اجرای مرتضی حیدری مورخ بیست و دوم اسفندماه سال 1396، طی مصاحبه ای با شخصی به نام افشین محمدیان از استان چهارمحال بختیاری بیان شد که ایشان از سال 92 تا 96 پیمانکار پروژه عمرانی موسسه جوادالائمه در در شهرستان سرپل ذهاب بوده اند که به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از این موسسه، ایشان به همراه سی تن از کارکنان خود از کار، بیکار شده اند و تصویر و مشخصات بنده به همراه قید سمت به صورت زنده، به عنوان یک فرد خاطی برای ملت شریف ایران نمایش داده شد.

وی در ادامه افزود: حال آنکه موسسه جوادالائمه یک موسسه خیریه بوده و تاکنون هیچ پروژه ای در سرپل ذهاب نداشته و ندارد و نه من تاکنون سر پل ذهاب نرفته ام و پیمانکار نیز نبوده ام و نه اصلا موسسه جوادالائمه از این کارها کرده و نه اصلا فرد مذکور را می شناسم. در این مصاحبه هیچ گذاره صحیحی وجود ندارد و این مهم برای خودم نیز تعجب برانگیز بود.

سفید با قرائت رای دادگاه ادامه داد: این اقدام در راستای بیان مشکلات جامعه تا این حد از محدودیت با سیاست های آزادی بیان مقرر در قانون اساسی همسو نمی باشد و بر اساس قانون شاکی می تواند پاسخ خود را در آن برنامه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از- عملکرد مدیران سازمان صداوسیما، عنوان کرد: من این مجموعه اطلاع رسانی و این رسانه ملی را باور داشته و دارم و هم اکنون نیز از بینندگان این مجموعه هستم اما این کار خیلی بد است که یک شبکه سراسری خبر رسانی، یک خبر سراپا کذبی را منتشر دهد که حتی یک جمله صحیح در کل آن خبر پیدا نمی شود و سراپا کذب است. آیا اگر به فرد دیگری همچنین تهمتی زده شده بود صدا و سیما پخش می کرد؟ آیا اگر فردی از دستگاه قضایی نامبرده شده بود پخش می شد؟ اعتبار رسانه چه می شود؟ اگر قرار است دروغی به این بزرگی پخش شود، اعتماد مردم به رسانه ملی چه می شود؟ آیا مردم این رسانه را دروغگو خطاب نمی کنند؟ آیا با این اقدامات به دست خودمان مردم را به جاهای دیگر برای دریافت اطلاعات و خبر سوق نمی دهیم؟

سفید در آخر خاطرنشان کرد: این مجموعه نه توضیحی داد و نه عذرخواهی کرد و همچنان به دروغ خود افتخار می کند. این شخص کجا بود و چطور مرا شناخت؟ چطور موسسه را شناخت؟ و چگونه به صداوسیما راه پیدا کرد؟ فردی دیگری نیز در این برنامه تلویزیونی این ادعا را قبول و ادعای بیکار شدن کرد. این دروغ ها را ساخت و گفت. همه این ها نشان دهنده آن است که این اتفاق سازمان یافته است و قابل توجیه نیست. البته این زمان در تقویم برای موقعی بود که درگیر پرونده جناب نیکنام بودیم و بعضی می گفتند احتمالا این است جواب آن اقدامات؛ اما خودم باور نمی کردم.

وی در آخر به قرائت چند آیه از سوره مبارکه قلم با رویکرد تعهدات قلم و کلام پرداخت.

شایان ذکر است در رای دادگاه در برابر اتهاماتی که به غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس موسسه خیریه جوادالائمه(ع) یزد زده شد، با اشاره به اینکه این اقدام برنامه تلویزیونی پایش در راستای بیان مشکلات جامعه و سیاست های آزادی بیان بوده، عنوان گردیده است: اقدام متهم در راستای بیان مشکلات جامعه بوده و اعمال تا این حد محدودیت در تنبیه رسانه های جمعی با سیاست های آزادی بیان مقرر در قانون اساسی همسو نمی باشد و همانگونه که در لایحه معاون حقوقی و امور مجلس صدا وسیما آمده است شاکی می تواند از طریق همان برنامه پاسخ مناسب به مسائل مطروحه در برنامه داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
آورده اند درمحله ای هروقت دزدی میشد آقایی را دستگیر میکردند اون فرد میگفت نمی دونم چرا هرجا دزدی میشه بلافاصله کلانتری مرا مگیره وازبدحادثه اجناس دزدی شده هم درخانه من پیدامیشه حکایت آقای معروف شورای شهر یزد هم همینه با آن سابقه روشنی که از خودش دریزد بجاگذاشته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار