کد خبر: ۶۹۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 28 December 2018

تابناک / مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات خبر داد.

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت توده‌هوای سرد و بارشی در منطقه است و بر این اساس شرایط برای، ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، وزش باد، کاهش دما، بارندگی، احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف تا روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا 7 تا 15 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد افزود: بارندگی از ظهر امروز در بعضی از نقاط و به‌ویژه نواحی ساحلی از شدت بیشتری برخوردار است و علاوه بر بارش شدید باران، وزش باد و رعدوبرق نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات و دامنه‌ها به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف، بارندگی، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلود بودن هوا، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

دادرس با اشاره به اینکه رانندگان حتماً تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند بیان کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دریا در ساعات آینده به دلیل وزش باد خیلی شدید، طوفانی و برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب نیست افزود: با توجه به احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه‌داران، پرورش‌دهندگان ماهی، باغداران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسؤولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار