فرماندار ایذه هشدار داد:
فرماندار ایذه با اشاره به مشاهده شدن آثار رانش زمین در منازل ساکنان روستای میراحمد از توابع این شهرستان، گفت: جابجایی اهالی روستای میر احمد باید هرچه سریعتر انجام شود.
کد خبر: ۶۹۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 30 December 2018

مصطفی سمالی با اشاره به خطر رانش زمین و لزوم جابجایی ساکنان روستای میراحمد، اظهار کرد: مطالعات و اقدامات کارشناسی لازم جهت جابجایی اهالی روستای میر احمد انجام شده است. همچنین ستاد مدیریت بحران خوزستان بر لزوم جابجایی اهالی این روستا تایید کرده است.

وی افزود: در حال حاضر موضوع جابجایی اهالی این روستا در دستور کار بنیاد مسکن است.

فرماندار ایذه گفت: اداره‌کل زمین شناسی خوزستان ماموریت یافته است تا در همان منطقه زمینی را که خطر رانش نداشته باشد، برای جابجایی این روستاییان معین کند.

سمالی بیان کرد: علی‌رغم تجمع اهالی این روستا مقابل درب فرمانداری و بخشداری ایذه در اعتراض به وضعیت‌شان، تاکنون جابجایی اهالی روستای میراحمد عملی نشده است و انتظار داریم در بودجه امسال، برای این موضوع اعتباری پیش‌بینی شود.

وی با تاکید بر لزوم جابجایی هر چه سریعتر اهالی روستای میراحمد، تصریح کرد: سکونت در این منطقه خطر دارد.این روستا در مسیر رانش زمین قرار دارد و ممکن است هر لحظه اتفاقی رخ دهد.

سمالی بیان کرد: تاکنون مشکلی خاصی ایجاد نشده است اما با توجه به اینکه منازل ساکنان روستای میراحمد مستحکم نیستند، آثار رانش زمین و ترک‌هایی در این منازل قابل مشاهده است و احتمال اتفاقات دیگر وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ایذه ، رانش زمین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار