فخرالدین صابری با اعلام اینکه فاخرترین مجموعه گردشگری وپذیرایی درمنطقه گرمدره استان البرز در آستانه بهره برداری کامل است گفت: برای تجهیز و تکمیل آن نیازبه تسهیلات بانکی است اما متاسفانه یک سالی است که درپیچ و خم سیستم اداری معطل مانده است.
کد خبر: ۶۹۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 30 December 2018

 فخرالدین صابری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان البرز که با حضور استاندار البرز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد:هیچ صنعتی همانند صنعت گردشگری با هزینه کم فرصت شغلی ایجاد نمی کند.

وی افزود: درحال حاضر که با تحریم های بین المللی مواجه هستیم و مشکلات و نوسانات ارزی در جامعه در جریان است شرکت ها و مراکز صنعتی دچار مشکل هستند اما فعالیت های خدماتی گردشگری به خوبی در جریان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه مدیران بانک های استان نهایت همکاری را جهت ارائه تسهیلات به صنایع مربوطه دارند، گفت: در بخشی از تسهیلات که بایستی از تهران تامین شود با مشکل روبرو هستیم.

صابری با بیان اینکه در پروژه هتل ۵ ستاره استان تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای ادامه ساخت این هتل ۵۰ میلیارد تسهیلات جهت تجهیز و تکمیل نیاز است و۹۰ درصد این پروژه به پایان رسیده است.

این مسئول با اعلام اینکه دو تالار پذیرایی  از این مجموعه گردشگری به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: پس ازتکمیل این مجموعه گردشگری و دریافت تسهیلات ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

صابری گفت: سرمایه گذار این هتل با هزینه شخصی خود این پروژه را شروع کرده است ولی در فرایند اداری از جمله محیط زیست، پایان کار شهرداری، امور ابفای شهری و منابع طبیعی بامشکل روبرو است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه اقامتی مبلغی قابل توجه هزینه کرده  تا نامه ای ازشهرداری برای کمیسیون ماده ۱۰۰ بگیرد، افزود: این در حالی است که در هفته گذشته به این سرمایه گذاراعلام کردند تسهیلاتی به وی تعلق نمی گیرد.

صابری خطاب به نمایندگان مجلس در استان گفت: ظرفیت نمایندگان استان در دفاع از سرمایه گذاری درحوزه انتخابی خود بالا است و خواهشمندم نمایندگان با وزرای دولت در این خصوص  وارد مذاکره شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان با اشاره به اینکه این پروژه فاخرترین مجموعه پذیرایی و گردشگری درمنطقه گرمدره استان البرز است، گفت: درحال حاضر ۱۵۰ نفر در این پروژه فعالیت می کنند که ۵۰ نفر بطور ثابت و ۷۰ نفرهم پس از گرفتن تسهیلات مشغول به کار خواهند شد ولی یک سالی است که درپیچ  وخم سیستم اداری معطل مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار