مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان خبر داد:
مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت: در اربعین امسال ۷۵۰ هزار زائر از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کردند.
کد خبر: ۶۹۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 31 December 2018

مکی یازع عصر امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی و موکب داران شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار کرد: امسال نیز با تلاش تمامی موکب داران و خادمان امام حسین(ع) مرز شلمچه در میان سایر مرزهای تعیین شده برای عبور زائران اربعین از لحاظ تغذیه، اسکان و برپایی۴۵۰ موکب، مرز برتر شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه شلمچه تنها مرز تعیین شده برای عبور اتباع خارجی برای شرکت در آئین اربعین است، افزود: امسال ۸۵۰ هزار زائر اعم از ایرانی و خارجی از طریق مرز شلمچه از عراق به ایران بازگشتند.

وی تصریح کرد: براساس آمار موجود امسال اتباع خارجی ۷۵ کشور به ویژه پاکستان، افغانستان، ترکیه، تاجیکستان و حتی فرانسه و ایتالیا نیز برای شرکت در آئین اربعین حسینی از مرز شلمچه راهی عراق شدند.

یازع یادآور شد: در اربعین امسال یک هزار و ۴۶۵ دستگاه ماشین سنگین کالاها و ملزومات مورد نیاز مواکب و پایگاههای ایرانی در عراق را جابجا کردند ضمن آنکه ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و ۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس خارجی با عبور از مرز شلمچه زائران را به عراق بردند.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت: امسال به رغم تمامی مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی مبتلابه کشور، همه مشکلات یکی پس از دیگری رفع شد.

یازع با اشاره به صدور ۱۳ هزار کارت شناسایی برای خادمان و مواکب فعال در مرز شلمچه در اربعین امسال، گفت: هر آنچه در شلمچه گذشت نشانه ای از حضور ابا عبدالله الحسین (ع) و عدالت ایشان در کنار خادمان زوارش بود.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی منظم و مناسب، موکب داران از زائران اربعینی که شلمچه را برای عبور خود به عراق انتخاب می کنند، خدمات قابل قبول و در خور شانی ارائه می شود.

وی خطاب به موکب داران اظهار کرد: با وجود شما زائران اربعین ترددی روان، آرام و بی دردسر از مرز شلمچه داشتند و از این بابت قدردان همگی موکب داران هستیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار