در جلسه کارگروه تخصصی تامین سوخت ومواد نفتی بر حل مشکل سوخت رسانی به عشایر خوزستا تأکید شد و مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز معتقد است که مشکل این عشایر در حال رفع است.
کد خبر: ۶۹۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 01 January 2019

جلسه کارگروه تخصصی تأمین سوخت و مواد نفتی با حضور مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در این جلسه، اظهار کرد: افرادی که در کارگروه حضور پیدا می‌کنند اگر مصوبه‌ای را اجرا نکنند انتظار همکاری از استان را نداشته باشند. مدیریت بحران کشور تنها مکانی است که اجازه استفاده از تمام امکانات دولتی و خصوصی را برای پیشگیری از بحران، آمادگی برای مقابله با بحران و بازسازی بعد از بحران دارد. به همین دلیل مصوبات شورای مدیریت بحران پس از مصوبات شورای تأمین لازم الاجراترین مصوبات شوراهای بالادستی است.

وی افزود: عدم اجرای مصوبات کارگروه‌ها و شورای مدیریت بحران پیگرد قانونی و قضایی دارد به دلیل این‌که با جان و مال مردم در ارتباط مستقیم است. شرکت‌ها و دستگاه‌های متولی باید وظایف خود را به درستی و نحو احسن انجام دهند و اگر در این زمینه کوتاهی کنند، مسؤولیت هرگونه خسارت جانی و مالی بر عهده آن‌هاست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که هفته‌ای ۱۰ جایگاه سوخت در سطح استان باید مورد بازدید قرار بگیرد، عنوان کرد: وضعیت ایمنی بهداشتی و رفاهی برخی جایگاه‌های سوخت در استان در شان مردم نیست. همچنین برای افرادی که درخواست مجوز جایگاه سوخت دارند باید مسؤولیت و قوانین تعیین تکلیف شود به دلیل اینکه در حال حاضر اخذ مجوز جایگاه سوخت تبدیل به چشم‌وهم‌چشمی شده است.

حاجی زاده با بیان این‌که هدف از تشکیل دستگاه و سازمان‌های مختلف در کشور خدمت‌رسانی به مردم است، اظهار کرد: در بیشتر مواقع استان خوزستان شامل گرمای ۵۰ درجه و ریزگرد است فقط ۴ ماه از سال در بعضی مناطق شمال و زاگرس نشین سرما وجود دارد که این موضوع را هم نتوانستیم مدیریت کنیم. از کسی پذیرفته نیست که در استان خوزستان در مناطق روستایی و عشایر نشین سوخت و نفت سفید برای استفاده مردم وجود نداشته باشد.

وی افزود: مشکل سوخت‌رسانی به عشایر منطقه باید پیگیری شود به‌ویژه در شهرستان اندیکا که گازکشی وجود ندارد و در اولویت است. همچنین کمیته نظارت هم بر تأمین سوخت و هم بر توزیع نظارت کافی را داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: نباید اجازه دهیم بحران به بحران‌های استان اضافه شود و مشکل مردم هر چه سریع‌تر باید برطرف شود. جلوگیری از قاچاق سوخت اهمیت ویژه‌‌ای دارد و باید تمهیدات لازم در این خصوص گرفته شود افرادی نیز وجود دارند که در این میان سوءاستفاده کنند ولی نباید روستاهای عشایری که در سرما هستند سوخت کافی را نداشته باشند.

مشکل سوخت عشایر در حال رفع است

نعمت‌اله نجفی مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز، اظهار کرد: سامانه تجارت آسان‌بر اساس دستورالعمل سازمان قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری تشکیل‌شده است و بر طبق آن حتی یک لیتر فرآورده نفتی بدون ثبت در سامانه تجارت آسان به کسی تحویل داده نشود. در تمام استان‌ها برای توزیع نفت سفید سال‌هاست زیرساخت‌هایی مهیا شده است.

وی افزود: در برخی استان‌ها برای توزیع نفت سفید در میان مردم کالابرگ توزیع می‌شود و این کالابرگ‌ها در سامانه تجارت آسان ثبت شده‌اند و مردم با خیال راحت از طریق کالابرگ سوخت را دریافت می‌کنند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز عنوان کرد: در برخی استان‌ها نیز از طریق زیرساخت‌های بانکی اقدام می‌کنند، کارتی مشابه به کارت سوخت وجود دارد که مردم نفت سفید خود را تأمین می‌کنند. استان خوزستان هیچ‌کدام از این اقدام‌ها در سال‌های گذشته انجام نشده است.

وی گفت: در گذشته پس از ثبت‌نام در سامانه تجارت آسان، شرکت گاز باید تائید می‌کرد که منطقه موردنظر فاقد گاز کشی است شرکت مدتهاست که حتی یک نفر از افراد ثبت‌نام شده را تائید نکرد. به همین دلیل جلسه‌ای تشکیل دادیم و برای تمام افرادی که در سامان تجارت آسان ثبت‌نام کردند که حدود ۵۷ هزار و ۴۰۰ خانوار میشوند کار ارسال نفت آغاز شد.

نجفی با اشاره به این‌که سقف سوخت برای هر خانوار ۲۰۰ لیتر بود، اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده تا سقف ۶۰۰ لیتر برای شهرهای شمالی استان و برخی شهرهای دیگر محدودیتی سوختی وجود ندارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار