مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
حاجی زاده افزود: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که برای مقابله با بحران‌های خوزستان آمادگی داشته باشیم. در حال حاضر پنج بحران از ۲۱ بحران ثبت شده در خوزستان به ابربحران تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۶۹۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 01 January 2019

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که برای مقابله با بحران‌های خوزستان آمادگی داشته باشیم. در حال حاضر پنج بحران از ۲۱ بحران ثبت شده در خوزستان به ابربحران تبدیل شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در نخستین سمینار منطقه‌ای توانمندسازی و تاب‌آوری در بحران که امروز(۱۱دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با مساحت ۱۶۰ هزار کیلومترمربع، ۲۷ شهرستان، ۸۸ شهر و بیش از چهار هزار روستا و دهستان و جمعیتی نزدیک به ۵ میلیون نفر شرایط متفاوتی نسبت به دیگر استان‌ها دارد و بحران‌های آن نیز بزرگ‌تر از استان‌های دیگر خواهد بود.

وی افزود: باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود که برای مقابله با بحران‌های خوزستان آمادگی داشته باشیم. در حال حاضر پنج بحران از ۲۱ بحران ثبت شده در خوزستان به ابربحران تبدیل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه پس از زلزله کرمانشاه بیشترین زلزله‌ها متعلق به خوزستان بوده است، گفت: در این مدت گوریه شوشتر ۱۲۰ بار و با ریشترهای مختلف لرزید. همچنین خوزستان در سال گذشته آمار آتش‌سوزی بالایی داشت. بنابراین آموزش و آگاهی‌بخشی به جامعه هدف، یکی از اساسی‌ترین کارها جهت توانمدسازی و تاب‌آوری است.

حاجی‌زاده بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جامعه هدف، موجب آمادگی مردم در خصوص مقابله با بلایا و تاب‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به بحران سال ۹۵ عنوان کرد: با پیام تاریخی مقام معظم رهبری در سال ۹۵ و بیشتر پای کار آمدن دولت در سال گذشته ۴۰۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار کنترل شد و امسال نیز به همین میزان کار می‌شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اقداماتی که در مدیریت بحران خوزستان انجام شده است، گفت: در ابتدای کار کمیته علمی، فنی و پژوهشی مدیریت بحران خوزستان با حضور بیش ار ۳۰ استاد برجسته دانشگاهی با تخصص‌های مختلف تشکیل و سیمنارهای مختلف برای مسولین و مردم برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری سمینارها در بطن جامعه، تصریح کرد: باید برنامه‌های آموزشی سال آینده با نگرش مردم‌محور برگزار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار