احمد حسین زادگان استاندار جدید مازندران از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به سمت فرمانده قرارگاه پدافند زیستی این استان منصوب شد.
کد خبر: ۶۹۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 02 January 2019

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، طی حکمی از سوی سرلشکر محمد باقری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور، حسین زادگان به این سمت منصوب شد.
قرارگاه زیستی برای مقابله با تروریسم زیستی بخش کشاورزی در استان مازندران ایجاد شده است.
مدیر عامل پدافند غیر عامل مازندران پیشتر درباره اهمیت این قرارگاه گفته بود که با توجه به شرائط و وضعیت مهم کشاورزی، اولویت نخست پدافند غیر عامل در مازندران، قرارگاه زیستی است.
برای این منظور کارگروه بخش کشاورزی برای جلوگیری از گسترش آفت ها، بیماری ها و حوادث بیوتروریستی در این قرارگاه فعالیت دوچندان می کند.
پدافند غیرعامل در قرارگاه زیستی تلاش می کند تا تمامی تهدیدهای زیستی را رصد و پایش کند و جهاد کشاورزی هم در خصوص کنترل آفت ها و بیماری های گیاهی و دامی در بخش های مختلف اقدامات پدافندی انجام می دهد.
مازندران 460 هزار اراضی کشاورزی و باغی دارد که با تولید 72 نوع محصول کشاورزی، رتبه اول تا سوم را در تولید 15 محصول از جمله برنج، مرکبات، کیوی و گل و گیاه ، گوشت قرمز و سفید و محصولات شیلاتی در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار