تیم کاراته بانوان مرداس قم در شرایطی در صدر جدول گروه دوم سوپر لیگ کاراته بانوان قرارگرفته که باوجود بهره‌مندی از چند مهره اسم‌ورسم‌دار، از حداقل بازیکن بومی و فهرست پرکن برخوردار است.
کد خبر: ۶۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 03 January 2019

به گزارش تابناک قم، امسال در اتفاقی عجیب تیمی از کاراته بانوان قم در بالاترین سطح رقابتی کاراته زنان ایران شرکت کرده است و در شرایطی که کاراته قم فاقد سوابق روشن و موفق در سطح کشور است تیمی بانام قم در سوپر لیگ کاراته ایران مدعی نخست قهرمانی است.

نگاهی به سوابق کاراته قم نشان می‌دهد استان قم در بخش بانوان در رشته کاراته هیچ بازیکن ملی‌پوش یا مدال‌آوری در سطح آسیایی و بین‌المللی نداشته و حتی در سطح مسابقات قهرمانی کشور نیز نام هیچ کاراته کای بانوی قمی به‌عنوان مدال‌آور به چشم نمی‌خورد.

در این میان ظهور ناگهانی تیمی به نام مرداس قم در سوپر لیگ کاراته بانوان کشور اتفاقی بود که اهالی ورزش قم را متعجب کرد و برخی این رخداد را یک فرصت و برخی، فرصت سوزی و حمایت مالی بدون حاصل برای ورزش قم عنوان کردند.

در فهرست بازیکنان تیم مرداس قم نام تعداد معدودی کاراته کای قمی وجود دارد و یک سرپرست از استان قم نیز در این تیم حاضر است اما این بازیکنان جایگاه قابل‌توجهی در برنامه‌های فنی این تیم ندارند و این‌طور برداشت می‌شود که حضور آن‌ها در ترکیب تیم مرداس برای توجیه قرار گرفتن پسوند قم در کنار نام این تیم است.

هزینه‌های تیم مرداس قم از سوی برند غذایی مرداس قم و نیز رستوران‌های زنجیره‌ای لئون در تهران تأمین می‌شود و گفته می‌شود اداره کل ورزش و جوانان قم و هیئت کاراته استان قم در تأمین هزینه‌های دیگر این تیم کمک‌هایی به تیم داشته‌اند تا این تیم بانام قم در این رقابت‌ها حاضر باشد.

این در حالی است که محور توسعه رشته‌های ورزشی شامل آموزش و میدان دیدن رده‌های سنی پایه و پرورش مربیان بادانش و به‌روز است و کاراته قم پیش از تمرکز بر تیم داری در بخش بانوان و عناوین مقطعی باید به دنبال فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت خود باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار