فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف 97 درصدی جرائم خشن در 9 ماه سال جاری در استان خبر داد که حدود 75 درصد مربوط به سال جاری و مابقی مربوط به سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۶۹۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 02 January 2019

سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: با توجه به تنوع جمعیتی استان، آمار و ارقام شاخص‌های امنیتی و افکارسنجی صورت گرفته وضعیت امنیتی انتظامی استان مطلوب است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 97 درصد جرائم خشن (سرقت‌های مسلحانه، تجاوز، قتل و آدم ربایی) در 9 ماه سال جاری کشف و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش کشف داشته است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ درصد وقوع جرائم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تیراندازی‌های شاکی دار (به سمت منزل، اشخاص، خودرو ها و اماکن) در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته، افزود: از ابتدای سال جاری تا به امروز 91 درصد تیراندازی‌ها شاکی دار که یکی از موضوعات مهم و موجب نگرانی مردم بوده، کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش کشف وجود داشته است.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه روزی همکاران در 9 ماه سال جاری 86 درصد سرقت‌ها کشف شده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد افزایش کشفیات بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه طرح خلع سلاح از اقدامات بسیار خوبی بوده که به طور متوسط ماهانه سه مرحله در سطح استان اجرا شده است، بیان کرد: در راستای این طرح‌ها در مجموع تعداد 2 هزار و 819 قبضه انواع سلاح جمع‌آوری شده که ۵۰۷ قبضه آن جنگی و 2 هزار و 275 قبضه اسلحه شکاری بوده است و در مقایسه با سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 تن و ۲۷۹ کیلو و ۵۳۹ گرم مواد مخدر کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و در این راستا ۴۳۰ نفر قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عباس زاده تاکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده، ماموران پلیس در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق موفق به کشف 2 تریلیون و 662 میلیارد و 623 میلیون و 836 هزار و 50 ریال کالای قاچاق شده‌اند که این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 313 درصد افزایش داشته است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار