رئیس مرکز ملی آمار ایران گفت: نخستین سرشماری اینترنتی کشور در سال ۹۵ انجام شد و رکورد ۴۸ درصد سرشماری اینترنتی را طریق تبلت داشتیم و این بزرگترین عددی است که برای کشور‌هایی که برای نخستین بار سرشماری اینترنتی انجام می‌دهند وجود داشت.
کد خبر: ۶۹۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 03 January 2019
امیدعلی پارسا گفت: اختلاف آمار در مراکز آماری بلایی بزرگ است که این مسئله موجب بی اعتمادی در بین مردم می‌شود، در حالی که اساس توسعه در دنیا اعتماد است.

به گزارش تسنیم، پارسا در شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه برآورد برای موفقیت سرشماری اینترنتی ۱۵ درصد بود، اما کار بزرگی انجام شد بیان کرد: عزم ملی و همگرایی دستگاه‌ها و عزم سه قوه سبب شد تا سرشماری دغدغه همگان شود.

پارسا اعلام کرد: اختلاف آمار در مراکز آماری بلایی بزرگ است که این مسئله موجب بی اعتمادی در بین مردم می‌شود، در حالی که اساس توسعه در دنیا اعتماد است.

رئیس مرکز ملی آمار ایران عنوان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ سرشماری سنتی را نداشته باشیم، در تمام دنیا یک عدد تورم و بیکاری وجود دارد، و وجود دو عدد متفاوت و ارائه آمار متفاوت جز بی اعتماد کردن مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی نتیجه گیری از بررسی ۱۵۰ طرح مختلف است گفت: در همه دنیا ۷۰ الی ۸۰ درصد آمار‌های رشد اقتصادی را بانک مرکزی ارائه می‌کرده است. نهاد مرکز آمار را ایجاد کردند و یک نرخ را اعلام کردند.

پارسا تصریح کرد: قاعدتا بخش خصوصی آمار رسمی کشور را نمی‌دهد، تنها در ۵ کشور دنیا بانک مرکزی در آن‌ها نرخ تورم را اعلام می‌کند. واحد مرکزی تولید کننده تورم و رشد اقتصادی به همراه واحد بانک مرکزی باید با هم ادغام شوند.

رئیس مرکز ملی آمار ایران بیان کرد: با معدل افزایش قیمت‌های یکسال اخیر و سال قبل از آن به تورم ۱۸ درصد می‌رسیم. چند راه بیشتر وجود ندارد که تداوم وضع نامناسب موجود، انتقال واحد‌های محاسبه تورم و رشد و تقویت مرکز آمار از جمله آن است.

شباک از مدیران مرکز آمار ایران نیز بیان کرد: مدرن سازی آمار رسمی به عنوان یک علم مدت‌ها مورد بحث بوده، نیاز‌های جامعه روز به روز تغییر یافته و انتظارات افزایش یافته و پاسخگویی به شیوه قدیم سخت شده و بار پاسخگویی بسیار حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار