سرپرست فرمانداری آبادان:
سرپرست فرمانداری آبادان گفت: در آبادان و خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند وجود مشکلات حوزه سلامت پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۶۹۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 04 January 2019

سید زین‌العابدین موسوی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی منطقه جنوب غرب خوزستان در فرمانداری آبادان افزود: اگرچه سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه سلامت هزینه کرده است اما در بحث آنکه این منطقه «پایلوت سلامت» باشد ما هنوز شاخص‌های زیادی را کم داریم، از روز نخست هم یکی از اهداف این بود که منطقه پایلوت سلامت بشود اما چنین نشد و این را می‌توان در مقایسه منطقه با سایر شهرها، به لحاظ برخورداری از تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی محک زد و دانست، اقدامات خوبی انجام‌شده اما هنوز کافی نیست.

وی با بیان اینکه خدمات عمومی به خصوص در آبادان زیر سئوال است، اظهار کرد: یکسری از اقداماتی که در وظایف حوزه سلامت دیده شده جایش خالی است و نتوانستیم به درستی آنها را به انجام برسانیم، البته برای انجامشان به عزم ملی نیاز نیست و در سطح شهرستان و استان قابل پیگیری و انجام است.

موسوی تصریح کرد: وجود منطقه آزاد اروند توقع مردم و دولت را بالا برده اما آنچه که اکنون وجود دارد، جوابگو نیازها و برآورده کردن توقعات نیست، سازمان منطقه آزاد اروند در سال‌های گذشته برخی تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشکده علوم پزشکی برای کمک به بهبود فضاهای درمانی و فراهم آوردن تجهیزات پزشکی به انجام رساند که هنوز هم نیاز به استمرار انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی وجود دارد.

وی خطاب به رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با ابراز گلایه از تعداد کم جلسات برگزار شده، بر برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد جلسات و هماهنگی برای برگزاری دو جلسه منطقه‌ای دیگر تا پیش از پایان سال جاری تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبادان با تاکید بر اینکه جلسات بایستی خروجی و نتیجه داشته باشند، گفت: نباید قول‌هایی داده شود که از عهده انجامش بر نمی آئیم. تمامی وعده‌هایی که مسئولان دستگاه‌های مختلف در جلسات می‌دهند بایستی جنبه عملیاتی به خود بگیرد و امکان انجامش باشد، به منظور حصول نتیجه و انجام درست مصوبات نیاز به پیگیری آنها تا حصول نتیجه از سوی متولیان امر است.

موسوی افزود: در جلسات شورای سلامت به ویژه آن‌هایی که در سطح منطقه‌ای برگزار می‌شود متولیان امر از جمله فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط بایستی راسا حضور پیدا کنند تا تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات جنبه عملیاتی تر به خود بگیرند.

وی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از مواجه مردم با مسائل و مشکلاتی همچون شوری آب که سال گذشته گریبان مردم منطقه را گرفت بایستی از هم اینک به فکر چاره بود و با برنامه‌ریزی مناسب و حرکت در مسیر انجام درست آنها از تکرار مسائل جلوگیری کنیم.

موسوی خطاب به مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: کمیسیون ماده ۸ در منطقه آزاد اروند برای انجام تغییر کاربری‌ها ایجاد شده و در صورت مواجه با مشکل برای تأمین زمین مورد نیاز احداث مراکز و پایگاه‌های بهداشتی می‌توانید از آن طریق مسئله را دنبال کنید، ضمن اینکه کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته تامین زمین برای طرحهای بهداشتی» با عضویت فرمانداران سه شهر، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، منطقه آزاد اروند، مسکن و شهرسازی، شهرداران سه شهر و مدیران شبکه‌های بهداشت سه شهرستان نیز تشکیل شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار