امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز گفت: شهید علم الهدی مفسر قرآن و نهج البلاغه بود و مریدان زیادی داشت ، شخصیت بارز این شهید الگوی خوبی برای جوانان نسل امروزی است .
کد خبر: ۶۹۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 04 January 2019

 آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۴ دی ماه) با توصیه به رعایت تقوا و حفظ وحدت با محوریت اهل بیت(ع) با اشاره به موضوع حجاب اظهار کرد: حجاب یک فریضه بزرگ الهی است بنابراین همه ایام سال به موضوع حجاب تعلق دارد.وی یکی از نشانه های جامعه اسلامی را حجاب دانست و بیان کرد: زمانی که به جوامع غیراسلامی مخصوصا کشورهای غربی می رویم اولین نشانه ای که به چشم می خورد بی حجاب بودن زنها است.

به گزارش"تابناک"؛  نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در قرن های گذشته زنان یهودیان و مسیحیان حجاب داشتند، عنوان کرد: بعد از رنسانس تحت عنوان آزادی و حقوق بشر و در انقلاب کبیر فرانسه، دین را هدف قرار گرفتند و بالاترین نشانه آن که حجاب زنان بود را از بین بردند و در باتلاق گرفتار شدند و هرچه جلوتر می روند بیشتر گرفتار می شوند اما راه برگشت ندارند.

وی تصریح کرد: نخستین نشانه کشورهای اسلامی داشتن حجاب است؛ کسانی که امروز با حجاب مبارزه می کنند قصد مبارزه با اسلام را دارند زیرا اصل دین را قبول ندارند. اگر می توانند با خدا و و رسول خدا به جنگ وارد شوند این اقدام امتحان سختی است و می بینند که چیزی جز بدبختی در انتظارشان نخواهد بود.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری با اشاره به فرارسیدن روز 17دی، اظهار کرد: این روز، همان روز کشف حجاب رضاخانی است، رضاخان از بین رفت و علمای اسلام و در راس آن‌ها آیت‌الله حاج سیدحسین قمی که مرجع شجاع و مجاهدی بود در آن زمان قیام کردند، این عالم بزرگ در ابتدا مرجع تقلیدی در مشهد بود اما به دلیل عدم تحمل رضاخان ملعون، این عالم به کربلا تبعید شد و وقتی که رضاخان از اریکه قدرت ساقط شد. بلافاصله آیت‌الله العظمی قمی به ایران آمد و به تهران رفت و ایستادگی کرد تا جایی که مسئله ممنوعیت حجاب را که در زمان رضاشاه بود برطرف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: البته علما نیز پشتیبان او بودند و وی را حمایت کردند؛ این قضیه روز17دی باعث شد که در سال 1356یعنی دقیقا حدود یک‌سال قبل از پیروزی انقلاب، که مصادف با از دنیا رفتن شهادت‌گونه فرزند امام راحل بود و ملت ایران احساسات زیادی نشان دادند؛ این وضع بر رژیم شاه گران آمده بود که مردم این گونه به آن بزرگوار اظهار ارادت کردند لذا در صدد اهانت برآمدند؛ یک مقاله‌ای به نام رشیدیه مطلق در روزنامه‌‌ اطلاعات آن روز برعلیه امام، که سرتاپا اهانت به ساحت مقدس ایشان بود درج کردند و این اساس نهضت بود؛ مخصوصا هنگامی که این روزنامه در 17دی به دست مردم رسید در 19دی مردم قم راهپیمایی کردند و پیشاپیش آنان طلاب، علما و مدرسین بودند.

وی عنوان کرد: رژیم شاه به روی تظاهرکنندگان 19دی آتش گشودند و آنها را تیرباران کردند؛ عده‌ی زیادی از طلاب و اهل علم که در جلو صفوف بودند به شهادت رسیدند؛ بلافاصله این خبر در سطح کشور پیچید، از جمله اینکه دو نفر از فضلای قم به اهواز آمدند و پیگیر ماجرا بودند و در حسینیه اعظم جلسه‌ای با حضور علما برگزار شد و شرح ماجرا را گفتند؛ علما نیز در همین رابطه تصمیماتی گرفتند و خلاصه این است که جرقه این نهضت با این قضیه زده شد.

موسوی جزایری بیان کرد: 19دی، مصادف با این واقعه است که ملت ایران، آرام آرام از خواب غفلت بیدار شدند و به این نهضت مقدس پیوستند و این شعله‌ها به آسمان زبانه کشید و مدام شدت گرفت و هرچند خواستند مردم را بترسانند مانند این می‌شد که به جای آب، بنزین به آتش می‌ریختند؛ مسن‌ترها به خاطر دارند که کار به کجاها کشید و تمام ملت ایران متحد شدند و پشت سر علما و علما نیز پشت سر امام رضوان الله تعالی علیه قیام کردند و سرانجام انقلاب اسلامی ما به رهبری آن فقیه عظیم‌الشان و عارف نستوه و مجاهد بزرگ به پیروزی رسید. تا به امروز شما مردم در صحنه حضور دارید و با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار،دشمن هراندازه توطئه کند کاری از پیش نمی‌برد.

وی با اشاره به وقایع روز16دی نیز، عنوان کرد: روز16دی یادآور خاطره دیگری است، حماسه بزرگی به وسیله فرزندان اسلام، به همراه ارتش قهرمان در هویزه انجام شد که پیروزی بزرگی نائل شد و حدود 2000نفر از دشمنان را نیز اسیر کردند و ضربات سختی بر پیکره دشمن بعثی وارد کردند اما روز16دی دشمن پاتک خود را زد و حمله متقابلی انجام داد و باعث شد عده‌ای از جوانان عزیز ما به شهادت برسند که مدفن آن‌ها همین مزار پاک و مقدس شهدای هویزه است که برای قصد قربت باید وضو بگیریم و با طهارت به زیارتشان برویم، چرا که آنان اولیا خدا بودند.

امام جمعه اهواز افزود: فرمانده آنان، شهید بزرگوار، حاج سید حسین علم‌الهدی بود که ایشان نیز از نزدیکان ما بود و نزد ما مباحثاتی داشت و خودش نیز مفسر قرآن و نهج‌البلاغه بود؛ وی فردی انقلابی بود که مریدان بسیاری داشت؛ جمعیت حدود یکصد نفره‌ای از سطح کشوربرای حفاظت و حراست از هویزه آمده بودند که با سعادت زندگی کردند و با سعادت در راه خدا شهید شدند و ضرر نکردند و به سعادت ابدی رسیدند؛ ان‌شاءالله خداوند ارواح طیبه‌شان را با سالار شهیدان محشور بفرماید و ما را ادامه دهنده راهشان قرار دهد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه باید هر کسی در نهضت الهی سهمی داشته باشد، تصریح کرد: اگر کسی اهل علم است باید مردم را هدایت کند و اگر اهل کار است شرکتهای دانش بنیان تاسیس کند یا شغلی برای زمانهای بیکاری ایجاد کند. نباید سهم ما در نهضت الهی فساد باشد مانند فردی که ۴ هزار میلیارد تومان از کشور سرقت کرده و در یکی از کشورها سرمایه گذاری کرده است. اما حتی یک ریال از این پول برای آنها نمی ماند و همه اینها یا سرانشان مستحق اعدام هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تروریست‌ها، گفت: این افراد فریب می خورند و سرانجام آنها در ته جهنم است در حالی که این جوانان می توانستند مشعل فروزانی باشند و برای آنها دلسوزی می کنم.

وی با اشاره به شهدای خوزستانی، عنوان کرد: قرار بود شرح حال این جوانان نوشته شود و فکر می کردیم که یک تا سه جلد باشد اما همچنان تشریح حال آنها در چندین کتاب ادامه یافت زیرا تعداد شهدای خوزستانی زیاد است.

آیت الله موسوی جزایری با تشکر از مدیریت آستان قدس رضوی، گفت: مدیریت آستان قدس در برنامه‌هایشان خدمتی به مردم خوزستان را مطرح کرده اند و مقرر شده است یک مرکز بزرگ درمانی، علمی، مذهبی و ورزشی را برای مردم خوزستان احداث کنند و ما از شهردار اهواز خواستیم حداقل زمین را خودمان مهیا کنیم که یک قطعه زمین ۱۰ هزار متری به این آستان اهدا شد که در این زمینه از شهردار و شورای شهر اهواز نیز تشکر می‌کنم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار