مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: زیرساخت توزیع نظام مند سوخت (نفت سفید) در خوزستان در سال های اخیر فراهم نشده که این کمبود توزیع منظم این فراورده در استان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۹۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 08 January 2019

نعمت‌الله نجفی اظهار کرد: سامانه تجارت آسان ، ‌بر اساس دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری تشکیل ‌شده و طبق آن حتی یک لیتر فرآورده نفتی بدون ثبت در این سامانه تحویل داده نشود.

وی افزود: در برخی استان‌ها برای توزیع نفت سفید، کالابرگ توزیع ‌شده و این کالابرگ‌ها در سامانه تجارت آسان ثبت شده‌اند، بنابراین مردم بدون دغدغه از طریق کالابرگ سوخت را دریافت می‌کنند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) افزود: در برخی استان‌ها نیز از طریق زیرساخت‌های بانکی اقدام می‌کنند و مردم نفت سفید خود را از کارتی مشابه کارت سوخت تامین می‌کنند ولی در خوزستان هیچ‌کدام از این اقدام‌ها در سال‌های گذشته انجام نشده است.

وی گفت: در گذشته پس از ثبت‌نام در سامانه تجارت آسان، شرکت گاز باید تائید می‌کرد که منطقه موردنظر فاقد گازکشی است ولی به دلیل در دسترس بودن شبکه گاز شهری و روستایی دراغلب استان ، شرکت گاز تاکنون درخواست دریافت سوخت افراد را تائید نکرده است.

نجفی افزود: با هماهنگی های لازم ، برای همه حدود 57 هزار و 400 خانوار خوزستان بدون گاز که در سامان تجارت آسان ثبت‌نام کرده اند کار ارسال و توزیع نفت سفید آغاز شده است.

وی با اشاره به تعیین سقف سوخت برای هر خانوار 200 لیتر اظهار داشت : به دنبال پیگیری‌های انجام شده تا سقف 600 لیتر در ماه برای شهرهای شمالی استان مصوب شده و برای برخی شهرهای دیگر محدودیت توزیع سوخت برداشته شده است.

به تازگی برخی خانوارهای عشایری خوزستان به خصوص در مناطق سخت گذر شمال شرق استان از کمبود نفت سفید ابراز گلایه کردند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: توزیع سوخت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار