دبیر کمیته اجرایی چهاردهمین کنفرانس ماده چگال انجمن فیزیک ایران از ارسال حدود 250 مقاله به دبیرخانه چهاردهمین کنفرانس ماده چگال انجمن فیزیک ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 08 January 2019

ایرج کاظمی‌زاده اظهار کرد: کنفرانس ماده چگال انجمن فیزیک ایران هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، یعنی تقریبا 28 سال است که این کنفرانس توسط انجمن فیزیک ایران در حال برگزاری است. چهاردهمین کنفرانس ماده چگال انجمن فیزیک ایران نیز 17 و 18 بهمن‌ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس در حوزه فیزیک ماده چگال یا فیزیک حالت جامد است و بخش‌هایی از این کنفرانس نیز به فناوری نانو یعنی نانو تکنولوژی مربوط می‌شود. آخرین مهلت ارسال مقاله 13 آذر بود که این مهلت نیز برای دو هفته تمدید شد که در نهایت حدود 250 مقاله در دبیرخانه این کنفرانس دریافت شده است. هفت سخنران عمومی در کنفرانس خواهیم داشت و سخنرانی‌های تخصصی و چند کارگاه جانبی نیز برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی چهاردهمین کنفرانس ماده چگال انجمن فیزیک ایران در خصوص زمینه‌های مورد بحث در این کنفرانس گفت: دستگاه‌های همبسته قوی و مغناطیس، مایعات کوانتومی، ابررسانایی، نظریه تابعی چگالی، نانوساختارهای تجربی، نانو ساختارهای نظری، چگال نرم و بیو فیزیک، درهم‌تنیدگی کوانتومی و مغناطیس، نیمه رساناها و رشد بلور، ساختار و خواص مکانیکی و حرارتی، ساختار الکترونی و خواص الکتریکی، مغناطیس و اپتیکی، مکانیک آماری و ترمودینامیک و مایعات کوانتومی، محورهای این کنفرانس هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار