مدیر فرودگاه آبادان از تلاش برای افزایش پروازها در این فرودگاه خبر داد و گفت: برقراری پرواز کیش-آبادان-کیش از ۲۰ دی، گام نخست برای اتصال هوایی مناطق آزاد کشور به یکدیگر محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 07 January 2019

غلامرضا دهقانی‌زاده، مدیر فرودگاه آبادان از برقراری پرواز کیش-آبادان-کیش خبر داد و گفت: برقراری این پرواز یکی از اولین خروجی‌های جلسه فرودگاه‌های مناطق آزاد در نمایشگاه هوایی کیش است که در آن جلسه مقرر شده بود فرودگاه‌های مناطق آزاد کشور به یکدیگر متصل شوند.

وی ادامه داد: با برقراری این پرواز، این امکان به وجود می‌آید که شهروندان کشورهای همسایه ایران بدون نیاز به ویزا به منطقه آزاد آبادان وارد شده و با پرواز، به منطقه آزاد کیش سفر کنند.

دهقانی‌زاده، از پیگیری برای برقراری پرواز به سایر مناطق آزاد نیز خبر داد و گفت: پرواز بعدی که پیگیر برقراری آن هستیم، به مقصد منطقه آزاد ماکو خواهد بود. به این طریق با همکاری مناطق آزاد اروند و ماکو، امکان برقراری تورهای ترکیبی ایران و ترکیه برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد می‌شود.

مدیر فرودگاه آبادان با اعلام اینکه اولین پرواز کیش-آبادان-کیش در تاریخ ۲۰ دی انجام می‌شود، گفت: این پرواز به صورت هفتگی، توسط هواپیمای MD شرکت هواپیمایی کیش‌ایر انجام شده و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: پرواز در روزهای ذکر شده، ساعت ۱۴:۳۰ کیش را به مقصد آبادان ترک کرده و ساعت ۱۶ در آبادان به زمین خواهد نشست. پس از آن مجددا ساعت ۱۶:۴۵ آبادان را به مقصد کیش ترک می‌کند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه پرواز کیش-آبادان هشت ماه پیش باطل شد، گفت: در آن زمان این پرواز به علت استقبال کم مسافران و کمبود ناوگان شرکت‌های هواپیمایی قطع شد، اما اکنون با توجه به برنامه‌ریزی برای جذب مسافر خارجی، پیش‌بینی می‌شود که مورد استقبال قرار بگیرد.

پیگیری برای کوتاه کردن مسیر هوایی آبادان و نجف

مدیر فرودگاه آبادان در ادامه به آمار نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه اشاره کرد و گفت: به طور میانگین، در روز ۲۰ نشست و برخاست در فرودگاه آبادان انجام می‌شود که این عدد در ایام پیک پروازی، به ۳۶ سورتی پرواز در روز نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: اکنون پروازهای فرودگاه آبادان به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس و کیش انجام می‌شود، اما فرودگاه آبادان با توجه به ظرفیت موجود، در صورت استقبال شرکتهای هواپیمایی و مردم منطقه، آماده پذیرش پروازهای جدید در مسیرهای دیگر نیز هست.

دهقانی‌زاده از تلاش برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه آبادان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا یک پرواز به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و یک پرواز به مقصد ترکیه برقرار کنیم
.
وی افزود: همچنین به دنبال مجوزهایی هستیم که مدت زمان پرواز آبادان-نجف و پرواز اهواز-نجف را کاهش دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: فرودگاه آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار