در جلسه دیدار مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و هیات همراه با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، طرفین بر برقراری اتحاد استراتژیک دو سازمان، تفاهم کردند.
کد خبر: ۷۰۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 07 January 2019

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: این سازمان از بدو تاسیس، موضوع مشاوره صنعتی و توسعه ظرفیت سازی حرفه‌ای بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین پرورش مدیران بنگاه‌ها و صنایع در حال احداث را، بعنوان ماموریت اصلی خود به انجام رسانده است.
وی یادآور شد: ویژگی آموزش‌های سازمان از ابتدا تاسیس تا کنون، کاربردی و تخصصی بودن آن‌ها ست که بعدا آموزش‌های مقطع دار نیز بدان اضافه گردیده است.
کیانی بختیاری افزود: حوزه دیگری که در سازمان مدیریت صنعتی به عنوان یکی از ماموریت‌هایمان دنبال می‌کنیم، بحث تحقیق و مشاوره صنعتی است. تاکنون بیش از ۵ هزار پروژه مشاور صنعتی برای بخش‌های دولتی و خصوصی انجام داده‌ایم. کلینیک صنعت، عارضه یابی و ارائه راه حل، همچنین طراحی مدل از جمله این موارد است که در این زمینه‌ها نیز آماده همکاری با منطقه ویژه پارس جنوبی در قالب یک تفاهم نامه جامع هستیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این سازمان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: فعالیت دیگری که در سازمان صورت می‌پذیرد، اعتبار بخشی است که همه ساله رتبه بندی و اعطای جایزه به شرکت‌های برتر برنامه ریزی و اجرا می‌شود. جایزه ۵۰۰ شرکت برتر بر مبنای شاخص‌های بین المللی فورچون ۵۰۰ طراحی شده و تاکید آن بر شاخص‌های کیفیت است. البته شاخص‌های تولید ملی و حمایت از کالا‌های ایرانی ۲ شاخص اساسی بود که امسال در رتبه بندی‌ها مورد توجه قرارگرفته است.


وی افزود: علاوه بر کنفرانس توسعه منابع انسانی که امسال چهاردهمین دوره آن برگزار می‌شود، جایزه ملی مدیریت انرژی، جایزه ملی تعالی سازمانی و تعالی منابع انسانی از دیگر جوایزی است که همه ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی اعطا می‌شود. جایزه ملی تعالی سازمانی امسال بر مبنای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اقدامات واحد دانش و نشر این سازمان، گفت: واحد دانش و نشر وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد. در سال جاری در حال آماده سازی ۲۵ کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان هستیم که جایزه‌های بین المللی کسب کرده اند.
کیانی بختیاری با اشاره به شکل گیری حوزه‌های نوآورانه مانند بحث مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها (CSR) در سازمان مدیریت صنعتی گفت: این حوزه برای نخستین بار در سطح کشور به صورت آکادمیک شکل گرفته است. برگزاری دوره‌های مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و سازمان‌ها، انتشار نشریه مسولیت اجتماعی بنگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله مواردی است که به منظور توسعه حوزه‌های نوآورانه و معرفی اقدامات اجتماعی سازمان‌ها صورت پذیرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: آمادگی داریم با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در خصوص ایجاد نمایندگی سازمان در منطقه، در زمینه موضوعات مورد نیاز بویژه دوره‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، همچنین دوره‌های مسئولیت اجتماعی (CSR) و دوره‌های پرورش مدیران در تراز جهانی، همکاری مشترک داشته باشیم. علاوه بر این می‌توانیم در منطقه یک مدرسه حرفه‌ای کسب و کار راه اندازی کنیم و از همکاری دانشگاه (FHM) نیز بهره ببریم.
کیانی بختیاری تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی، سازمانی با رویکرد حاکمیتی ست و با توجه به زمینه‌های همکاری بسیار بالایی که دو سازمان دارا هستند آماده این اتحاد استراتژیک هستیم.
در این جلسه سید پیروز موسوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی نیزاظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی، مجموعه‌ای بزرگ و کارآمد است که در حال حاضر با نوآوری بخش انرژی را نیزدر زمینه‌های مشاوره، آموزش و تحقیق فعال کرده است که جای تبریک دارد.
وی ضمن تشریح اهمیت منطقه پارس جنوبی درخصوص اهمیت بازنگری و طراحی ساختار سازمانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی بمنظور چابک سازی آن و نیز بازنگری نظام‌های پرداخت نیرو‌های انسانی و ضرورت همسان سازی نظام حقوق و دستمزد گفت: امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت صنعتی بتوانیم انسجام لازم را در منطقه ایجاد کنیم و به نقش آفرینی‌های آن در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و بحران زدایی تحرک خاصی ببخشیم.
سید پیروز موسوی خاطر نشان کرد: آموزش‌های هدفمند و کارساز از نیاز‌های منطقه پارس جنوبی است و معتقدم برای ایجاد اشتغال پایدار باید در فعالیت‌ها تغییر نگرش داشته باشیم و نوع آموزش‌ها حرفه‌ای و تخصصی باشد.
وی افزود: درخصوص رتبه بندی شرکت‌های برتر و جایزه ملی مدیریت انرژی می‌توانیم این مورد را با ۱۰۰ شرکت فعال در منطقه راه اندازی کنیم و امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی بعنوان مشاور سرمایه گذاری در کنار ما باشد و آینده صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی پارس جنوبی را تضمین نماید.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی می‌توانیم در خصوص راه اندازی مرکز پرورش مدیران، یک مدرسه عالی کسب و کار وهمچنین دوره‌های مدیریت صادرات همکاری مشترک داشته باشیم، بویژه در حوزه پتروشیمی نیاز به دوره‌های مدیریت صادرات احساس می‌شود.
سید پیروز موسوی خواهان همکاری و مشاوره سازمان مدیریت صنعتی با سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، مدیریت شهری، بورس و سرمایه، برند سازی، مسئولیت اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد همکار در منطقه عسلویه و پدافند غیرعامل شد.
وی همچنین ابراز امیداری کرد که منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در خصوص الگوبرداری از تجارب موفق، سرمایه گذاری، جانمایی و واگذاری صنایع، از همکاری و مشاوره سازمان مدیریت صنعتی بهره‌مند گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار