عضو شورای شهر اهواز با اشاره به حمایت از شهردار اهواز در گذشته و حال، عنوان کرد: اصراری به استعفای کتانباف ندارم؛ به شرطی که شهردار اهواز پرتلاش و مستمر کار کنند و طبق برنامه و سیاست‌های شورا که شکل قانونی از شهرداری می‌خواهد، عمل کند؛ شورا همچنان حامی شهردار هست. اما تذکرات قانونی نسبت کتانباف داریم.
کد خبر: ۷۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 07 January 2019

شصت و دومین جلسه شورای شهر اهواز امروز با 6 دستور کار در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد،لایحه افتتاح حساب سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اهواز و لایحه اخذ بهای خدمات صدور باربرگ تصویب شد.همچنین در این جلسه لایحه تهاتر باقیماند هزینه پروانه ساختمانی پروژه تجاری، مسکونی و اداری بنیاد مستضعفان و جانبازان تصویب شد.

 به گزارش"تابناک"؛ جاسم موسی‌پور در این جلسه اظهار کرد: در اهمیت شهر اهواز شکی نیست؛ وضعیت و جایگاه جغرافیایی، سیاسی و امنیتی اهواز برای کشور و منطقه بسیار مهم است. 

 
وی با اشاره نقش اهواز در وضعیت اقتصادی کشور، افزود: ۵۱ درصد نفت مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز تولید می‌شود. همچنین وجود کارخانجات صنایع فولاد، گاز، شرکت نیشکر و دیگر شرک‌ ها اهمیت اهواز از نظر اقتصادی را نشان می دهد.
 
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: مهم‌ترین رودخانه کشور در اهواز قرار دارد. همچنین با توجه به هم‌مرز بودن با کشورهای استراتژیک، خوزستان یک استان مهم و محوری است.
 
موسی‌پور گفت: اهواز سومین شهر وسیع کشور در میان کلان‌شهرها محسوب می‌شود. همچنین اقوام مختلفی در این شهر زندگی می‌کنند و حساسیت خاص امنیتی مزید بر این مسائل است.
 
وی بیان کرد: همه این موارد موجب شده است که دشمن نگاه خاصی به این منطقه و به ویژه اهواز داشته باشد و برای سوءاستفاده‌های ممکن کمین کرده است.
 
موسی‌پور تصریح کرد: اتفاقی که اخیرا رخ داد و یک نامه جعلی در منطقه ۶ منتشر شد، نشان‌دهنده این است که دشمن از وضعیت شهر اهواز غافل نیست. در گذشته نیز امثال این نامه وجود داشته و بحران‌هایی ایجاد کرده است اما قطعا مردم بصیرت لازم را دارند و می‌دانند که سیاست کلی نظام نگاه خاص به مناطق محروم و حاشیه شهرها دارد.
 
وی افزود: اینکه چندین شبکه ماهواره‌ای حول این نامه مانور دادند نشان از این است که این افراد مردم اهواز که پای تمام مسائل انقلاب ایستادگی کردند را نمی‌شناسند. 
 
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه برای منطقه ۶ شهرداری اهواز، طرحی جهت روشن شدن وضعیت اسناد این منطقه ارائه شده است، تصریح کرد: باید وضعیت اسناد و املاک این منطقه با بخشش عوارض و جریمه‌هایی که از نظر قانونی امکان‌پذیر است، روشن شود و باید این اقدام تسریع یابد.
 
 موسی‌پور همچنین با اشاره به آبگرفتگی‌های اهواز، بیان کرد: در بحث آبگرفتگی نمی‌خواهیم دستگاه‌های مسئول را تبرئه کنیم اما باز هم دشمن از این موضوع از نظر رسانه‌ای سوءاستفاده کرد و حتی از نظر عملیاتی اقدامات مشکوکی از جمله تخریب برخی پمپ‌ها انجام شد.
 
وی عنوان کرد: همه این موارد مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید با آرامش و تدبیر بیشتر نسبت به تدبیر امور پیش برویم. مناطق کم‌برخوردار بدانند که شورای پنجم شهر اهواز و مسئولین پیگیر امور هستند و اقداماتی انجام خواهد شد.
 
موسی‌پور با اشاره به موضوع استعفا یا برکناری شهردا ر اهواز که اخیرا مطرح شده است، گفت: من اصراری به استعفای آقای کتانباف، شهردار فعلی اهواز ندارم و از وی حمایت کرده‌ام و در آینده نیز حمایت خواهم کرد. امیدوارم آقای کتانباف با روحیه و پرتلاش کار کند به شرطی که این پرتلاشی ادامه داشته باشد و طبق برنامه عمل کند و سیاست‌های شورا را در دستور کار خود قرار دهد. در این صورت همچنان حامی وی خواهیم بود.
 
عضو شورای شهر اهواز گفت: تذکرات برادرانه و قانونی به شهردار اهواز داریم. تذکر من به شهردار اهواز این است که اکنون در آستانه برنامه سال ۹۸ قرار داریم و بحث برنامه پنج ساله همچنان معلق و غیرمصوب است هر چند مبنای سال ۹۸ بر اساس این برنامه است.
 
موسی‌پور با تاکید بر لزوم در دست بودن اطلاعات مناسب از اهواز، تصریح کرد: بدون اطلاعات واضح و روشن نمی.توانیم برنامه خوبی داشته باشیم. برداشت دقیق ما از اهواز متوقف به بحث ممیزی شهرداری است. ما باید زمینه‌های فساد را برداریم که این کار با ایجاد شفافیت ایجاد خواهد شد.
 
وی بیان کرد: چه زمانی قرار است کار ممیزی انجام شود؟ موضوع آرشیو الکترونیکی نسبت به املاک شهرداری چه زمانی انجام می‌شود؟ این اقدامات هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و موجب می‌شود برنامه ۹۸ دقیق باشد.
 
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید طبق اولویت‌ها و اطلاعات صحیح عمل شود، عنوان کرد: اکنون اطلاعات صحیحی در دست نیست. پرونده‌ها دستی هستند و با یک برگه بالا یا پایین شدن، زمینه فساد در شهرداری اهواز ایجاد می‌شود. بنابراین باید در اسرع وقت تکلیف این اقدامات مشخص شود.
 
وی تصریح کرد: بحث اطلاعات صحیح، جلوگیری از فساد و جلب اعتماد مردم نسبت به سیستم شهرداری حل نمی‌شود مگر با انجام ممیزی، آرشیو الکترونیکی و الکترونیکی کردن همه مسائل شهرداری. در قم با یک ممیزی درآمد یک منطقه هفت برابر شد. این اقدامات به همت ما مرتبط می‌شود.
 
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: همچنین باید موضوع مترو به طور شفاف با مردم درمیان گذاشته شود. درست که این کار به سادگی قابل حل نیست اما تا چه زمانی؟
 
وی با اشاره به بحث انتصابات در شهرداری نیز گفت: اعضای شورای این دوره نسبت به شوراهای گذشته حتی نمی‌دانند معاونین برخی سازمان‌های شهرداری چه کسانی هستند در حالی که دوره‌های گذشته شورای اهواز، شورا معاونین شهردار را به وی معرفی  می‌کرد.
 
موسی‌پور تصریح کرد: اگر شورا در جایی تحمیل داشته است، واضح بیان شود. امضای حکم هر فرد توسط شهردار انجام می‌شود و اگر چنین چیزی بوده اصلاح شود و مدت باقی مانده را بدون تحمیل پیش برود.  یک پست بدون تخصص مرتبط یا با سفارش داده نشود.

 

ابراهیم نوشادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، اظهار کرد: قراردادی در خصوص تهیه عکس‌برداری از شهر اهواز بسته شد و عکس‌برداری هم صورت گرفت و درحال حاضر باید تأمین اعتبار صورت بگیرد که نتایج را در اختیار شهرداری قرار دهند.

نوشادی عنوان کرد: مشکل اصلی شهر اهواز منابع درآمدی است؛ پروژه‌هایی از سال 89 و 90 داریم که هنوز تمام نشده است. در بخش توسعه برای رسیدن به شاخص‌های مورد نظر، باید سالیانه 600 میلیارد تومان هزینه کنیم درحالی‌که شهرداری اهواز کم‌تر از 100 میلیارد تومان توانایی پرداخت داشت. در 9 ماه اول سال 97 کل پرداختی به بخش عمرانی 60 میلیارد تومان است.

وی افزود: شهرداری زمانی موفق است که اعضای شورای شهر در کنار شهردار باشند؛ باید 14 نفر دست در دست هم به مشکلات شهر رسیدگی کنند.

در این جلسه 3 لایحه با عناوین افتتاح حساب سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اهواز، اخذ بهای خدمات صدور باربرگ و تهاتر باقیمانده هزینه پروانه ساختمانی پروژه تجاری، مسکونی و اداری بنیاد مستضعفان و جانبازان تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار