هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به افزایش دبی "دز"
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با هشدار نسبت به افزایش دبی رودخانه دز گفت: تا اطلاع ثانوی و بازگشت وضعیت عادی باید از نزدیک شدن به این رودخانه خودداری شود.
کد خبر: ۷۰۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 08 January 2019

کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: دبی آب رودخانه دز از امروز روز سه شنبه تا حدود ۵۰۰ مترمکعب افزایش پیدا می کند. در این شرایط ضرورت دارد تمهیدات و اقدامات لازم از سوی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانهای پایین دست سد دز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در ابن خصوص بیان کرد: رصد و پایش مستمر رودخانه ها و منابع آب شهرستان، ابلاغ به دستگاههای مرتبط جهت اتخاذ تدابیر لازم، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر، روستاییان، صاحبان واحد‌های خدماتی و پذیرایی و تفریحی حاشیه رودخانه جهت رعایت اصول ایمنی مانند رعایت فاصله ایمن از بستر رودخانه و عدم اسکان و تردد وتوقف و برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه و مسیلها و کانالهای مسیر و سایر تمهیدات لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی در دستور کار قرار داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: ضمنا پروژه لایروبی بستر رودخانه دز و آبگیر سد انحرافی دز در پایین دست پل شناور فعلا تا زمان بازگشت وضعیت عادی رودخانه دز، متوقف می شود و این موضوع به این معنی است که در تمام طول شبانه روز تا اطلاع بعدی باید از نزدیک شدن به رودخانه جدا خودداری شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار