با تلاش فعالان محیط زیست خوزستان محقق شد
دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از رد ایجاد تاسیسات معدن و برداشت سنگ از منطقه کوهستانی موسوم به "کوه سفید" دهدز از سوی دو مجموعه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 08 January 2019

هژیر کیانی اظهار کرد: در پی درخواست اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان خوزستان مبنی بر تقاضای یک شرکت سرمایه گذار برای ایجاد تاسیسات معدن و برداشت سنگ از منطقه کوهستانی موسوم به "کوه سفید" دهدز و بازتاب رسانه ای نقدهای کارشناسان، نگرانی دوستداران محیط زیست و جوامع محلی سرانجام در پی یک رویه درست و به موقع کارشناسی، این طرح ها که وسعتی بالغ بر ۶۰۰ هکتار را در بر می گرفت رد شدند.

وی ادامه داد: هر دو اداره حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با این طرح مخالفت کرده و از لحاظ فنی، علمی و اقتصادی و نیز پیامدهای محیط زیستی و اجتماعی اجرای آن فاقد توجیه مناسب قلمداد شده است.

کیانی گفت: بدون شک توجه به آمایش سرزمینی، پایداری معیشت جوامع محلی و حیات زیستمندان این منطقه و طرح های ملی صیانت از جنگل های زاگرس که در منطقه در حال اجرا است و همچنین طرح ملی الگویی آبخیزداری که با چندین میلیارد تومان در این کوهستان زیبا در حال اجرا است، از سوی دستگاه های مسئول مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این رویه ضامن پایداری سرزمین خواهد بود و با پیشگیری به موقع از اجرای طرح های فاقد توجیه فنی و اقتصادی و محیط زیستی و اجتماعی، در واقع از تحمیل هزینه های سنگین تخریب سرزمین به کشور جلوگیری می کنیم.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان گفت: به عنوان دببر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان از تمامی رسانه هایی که در بازتاب این مساله همکاری کردند و نیز مجموعه دست اندرکار دستگاه های مسئول منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و جامعه بیدار و هوشیار فعالان محیط زیست استان خوزستان و جوامع محلی تشکر و قدردانی می کنیم.

وی اظهار کرد: یقین داریم رسانه مستقل و وزین ایسنای خوزستان نقش بسیار پر رنگ و اثربخشی در بازتاب و پیگیری مسائل محیط زیست استان خوزستان بر عهده گرفته و ایفا می کند که جای قدردانی دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط زیست ، کوه سفید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار