مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از آغازبه‌کار سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (بخش فجر استانی) خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 08 January 2019

همایون قنواتی در حاشیه آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که در گلزار شهدای آبادان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (بخش فجر استانی) در منطقه آزاد اروند هستیم که آثار راه یافته به این جشنواره با حضور پنج گروه از شهرستان‌های تهران، کرمان، گچساران، آبادان و خرمشهر از امروز برگزار می‌شود و تا 21 دی 97 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این جشنواره شش نمایش صحنه‌ای، شش نمایش خیابانی اجرا و شش نمایشنامه خوانش می‌شود که امروز مراسم افتتاحیه آن در محل گلزار شهدا و اختتامیه آن (جمعه 21 دی) در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر برگزار می‌شود.

قنواتی نمایش‌های بخش صحنه ای این جشنواره را شامل «خدمتکار» به نویسندگی بهزاد وزیری و کارگردانی شهرام پورعسکر از آبادان، «دوک» به نویسندگی و کارگردانی مسلم نارکی از گچساران، «کوئینتت جنگ» به نویسندگی علی نبی پور و کارگردانی سعید کمرگیر از خرمشهر، «ده هزار و یک شب» به نویسندگی صابر محمدی» و کارگردانی مریم طرفی از آبادان، «هدیه مرموز» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب از تهران، «هوک چپ، راند آخر» به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی پژمان مهراب پور از خرمشهر، «همه چیز می گذرد تو نمی گذری» به نویسندگی محمد چرم گیر و کارگردانی محمدرضا حیدری از کرمان و «دانتون» به نویسندگی و کارگردانی حامد اصغرزاده از تهران عنوان کرد.

وی به اسامی نمایش های بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر در اروند اشاره کرد و گفت: نمایش های «اشک سر خط مشق» به نویسندگی مریم طرفی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر، «هیچکس» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، «کمربندها را سفت سفت ببندید» به نویسندگی و کارگردانی عبدالله حلیات از خرمشهر، «رویاهای رنگ و رو رفته» به نویسندگی و کارگردانی سهیلا رهگشا از آبادان، «برحی دلاور» به نویسندگی و کارگردانی احمد مسافری از خرمشهر و «آبادانی ها» به نویسندگی و کارگردانی رضا چوپان از آبادان ،اجرای نمایش خواهند داشت.

وی همچنین نمایش‌های بخش نمایشنامه خوانی را شامل «شب نیلوفری» به نویسندگی و کارگردانی محمد صنگری از خرمشهر، «شاید نجات یابیم» به نویسندگی ساموئل گوسیان و کارگردانی سهیلا رهگشا از آبادان، «دروغ چرا؟» به نویسندگی عباس کریم زاده و کارگردانی امید احمدی از خرمشهر، «از بعلاوه چشمی دوربین» به نویسندگی و کارگردانی شهرام پورعسکر و علی عباسیه از آبادان، «آذر» به نویسندگی مهدی پوررضائیان و کارگردانی آمنه پورحسینی از خرمشهر و «بارانی» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین افتخارپذیرایی از آبادان دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برگزاری 37 دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همزمان با سالگرد چهلمین سال پیروری شکوهمند مردم ایران اسلامی ، نشان از خواست اهالی فرهیخته و متعهد آن نسبت به این هنر گرانمایه در سراسر کشور است.

وی افزود: درختی که امروز 37 سالگی آنرا به دور هم نشسته ایم و شاخ و برگ های وزین و پرباری دارد مرهون زحمات پیشکسوتان ،مدیران و نسل جوان امروز جامعه است که با زحمات و درایت فراوان آنرا شکوفا کرده اند.

قنواتی با قدردانی از جامعه هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد : این پویایی و رشد جامعه هنرهای نمایشی را قدر می‌نهم و بر خود به عنوان عضوی از این خانواده بزرگ می‌بالم و قدردان زحمات تمامی هنرمندان فرهیخته که در راستای برگزاری اولین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر (بخش فجر استانی ) در منطقه آزاد اروند کمر همت بسته اند تشکر و قدردانی می کنم.

وی از برگزاری چند طرح فرهنگی در کنار این جشنواره خبرداد و گفت: با همکاری و همت همکاران ما دوره آموزشی تئاتر و نمایشگاه و فروشگاه عرضه آثار کتاب های نمایشی در کنار این جشنواره برای هنردوستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این رویداد، نمایشگاه مجموعه عکسی از 40 سال تاریخ تئاتر شهرهای آبادان و خرمشهر به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود : کلیه آثار نمایشی صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی در سه تایم مختلف اجرا می‌شوند و بازدید برای عموم آزاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: این رویدادی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی هنری که برای این ایام طراحی شدند اولین برنامه‌ای است که در قالب تئاتر و نمایش در این منطقه برگزار می‌شود.

قنواتی گفت: ما برنامه‌های فرهنگی هنری بسیاری را طراحی کردیم که آنها را نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار