رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز عنوان کرد:
رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز با بیان این‌که قیمت میوه‌های داخلی نیز مانند قیمت میوه‌های وارداتی از نرخ دلار تبعیت می‌کند، گفت: بازار میوه مانند بسیاری از بازارهای دیگر از بازار ارز تبعیت می‌کند و با افزایش نرخ ارز، قیمت میوه‌های وارداتی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۰۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 09 January 2019

اکبر بدیعی با اشاره به قیمت میوه‌های خارجی اظهار کرد: واردات محصولات از طریق ارز صورت می‌گیرد و با توجه به وضعیت نرخ ارز، قیمت میوه‌های وارداتی تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: بازار میوه مانند بسیاری از بازارهای دیگر از بازار ارز تبعیت می‌کند و با افزایش نرخ ارز، قیمت میوه‌های وارداتی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز با بیان این‌که نوسانات نرخ ارز باعث افزایش میوه‌های واداتی در مقایسه با گذشته شده است، عنوان کرد: علاوه بر قیمت میوه‌های وارداتی، قیمت میوه‌های داخلی نیز به دلیل هزینه‌های جانبی مانند بسته بندی، کود و... از نرخ دلار تبعیت می‌کنند و با افزایش نرخ ارز قیمت این میوه‌ها نیز بالا می‌رود.

بدیعی با بیان این‌که سقف قیمت موز کلاس یک در میدان 11 هزار و 500 تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم موز با قیمت حدود 14 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و اختلاف قیمت از میدان تا بازار به دلیل سود و هزینه‌های جانبی است.

وی با اشاره به وجود میوه آناناس ادامه داد: این میوه به صورت کارتنی به فروش می‌رسد و قیمت هر کارتن آن نیز حدود 200 هزار تومان است. قیمت این محصول نیز در مقایسه با 6 ماه گذشته حدود 2 برابر شده و دلیل آن نیز افزایش نرخ دلار است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز با بیان این‌که در حال حاضر میوه نارگیل نیز در بازار وجود دارد، خاطرنشان کرد: این میوه نیز به صورت کیسه‌ای عرضه می‌شود و قیمت هر کیسه نارگیل نیز از حدود 400 هزار تومان تا 450 هزار تومان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار