مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان:
مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان گفت: با توجه به بهبود یافتن وضعیت آب، تنش‌های وارد شده به نخیلات شهرستان کاهش پیدا کرده است و اگر این شرایط بارشی ادامه پیدا کند، وضعیت نخیلات بهتر از گذشته خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 10 January 2019

ناجی شعیب زاده با اشاره به وضعیت نخیلات آبادان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بارش‌های باران و به وجود آمدن روان آب‌ها، شرایط نخیلات بهبود پیدا کرده است و اوضاع مانند تابستان امسال که آبی برای آبیاری نخیلات وجود نداشت، نیست.

وی افزود: اکنون نخیلاتی که از انهار سنتی آب می‌گیرند و یا تحت شبکه آبیاری می‌شوند، وضعیت مناسبی در بحث تامین آب دارند و باران بخش مناسبی از نیاز آن‌ها را برطرف کرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به این‌که آب مورد استفاده از نظر شوری هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: کشاورزان در حال آبیاری نخیلات خود هستند و آب نیز از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارد اما این‌که این شرایط تا تابستان سال آینده ادامه پیدا می‌کند یا خیر موضوعی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

شعیب زاده با اشاره به وضعیت شوری آب در تابستان امسال و وارد شدن خساراتی به نخلستان‌ها عنوان کرد: این شوری آب تنشی در نخیلات آبادان ایجاد کرد که نتیجه آن کاهش کمی و کیفی تولید خرما در شهرستان بود و خسارات فراوانی را نیز به کشاورزان وارد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بهبود پیدا کردن وضعیت آب، تنش‌های وارد شده به نخیلات شهرستان کاهش پیدا کرده است و اگر این شرایط بارشی ادامه پیدا کند، وضعیت نخیلات بهتر از گذشته خواهد شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به برآوردهای انجام شده در بحث خسارات شوری آب به نخیلات آبادان خاطرنشان کرد: این برآورد خسارات را جمع‌بندی و برای پیگیری به مدیریت بحران استان ارسال کرده‌ایم. امسال همه مزارع شهرستان با نسبت متفاوت خسارت دیدند و تولید شهرستان نیز حدود 50 درصد کاهش پیدا کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار