جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای در ۱۰ بهمن امسال برای تقدیر از رانندگان برتر استان خوزستان برگزار می‌شود و رانندگان تا 25 دی‌ماه فرصت دارند برای شرکت در جشنواره با مدارک خود به دبیرخانه این جمعیت در خیابان پهلوان، نبش کیان‌آباد، طبقه ششم ساختمان بیمه البرز مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۰۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 09 January 2019

رانندگان برتر خوزستان، شناسایی و تقدیر می‌شوند 

عبدالرضا فتاحی در نشست خبری جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های خوزستان یک نهاد مردمی است که با مشارکت عموم مردم جهت بهبود ایمنی تردد در راه‌‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیک در کشور فعالیت می‌کند. سازمان‌های مردم نهاد در خوزستان مجوزهای خود را از استان دریافت کرده‌اند اما مجوز جمعیت ما کشوری است. در حال حاضر دو هزار و 364 نفر را در استان خوزستان شناسایی کرده‌ایم که حرفه حمل و نقلی دارند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: این جمعیت از سال 93 کار خود را در خوزستان آغاز کرد. در حال حاضر حدود 673 عضو در جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های خوزستان با ما در حال همکاری هستند. جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور سالانه یک جشنواره کشوری برای انتخاب رانندگان حرفه‌ای برتر در کشور برگزار می‌کند به همین منظور تمام استان‌ها باید یک جشنواره استانی در این زمینه داشته باشند.

رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های خوزستان گفت: جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای خوزستان 10 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و رانندگان تا 25 دی‌ماه فرصت دارند برای شرکت در جشنواره با مدارک خود به دبیرخانه این جمعیت در کیان‌آباد، ساختمان بیمه البرز مراجعه کنند. در این جشنواره از میان رانندگان اتوبوس، مینی‌بوس، سواری، ون، کامیون‌داران و ... 12 راننده برتر انتخاب می‌شوند، این افراد به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. در کشور نیز 12 نفر به عنوان رانندگان حرفه‌ای و برتر کشور معرفی می‌شوند.

فتاحی با اشاره به اینکه کمیته داوری این جشنواره تشکیل شده است، تصریح کرد: در این جشنواره رانندگان برتر بر اساس شاخص‌هایی مانند سوابق فعالیت‌های حرفه‌ای و سنوات رانندگی، وضعیت سوانح رانندگی، اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم و سایر رانندگان، دوره‌های آموزشی و مهارت‌های حرفه‌ای، مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل و نقل ایمن، سوابق تخلفات رانندگی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌های مرتبط، تحقق ایده‌های مرتبط جهت ایمنی راه‌ها و سلامت شغلی بررسی می‌شوند. در نهایت رانندگان برتر به تهران معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: خوزستان تاکنون جشنواره‌ای برگزار نکرده و راننده‌ای به کشور معرفی نشده بود. به دنبال این هستیم که رانندگانی را که انتخاب می‌کنیم حتی اگر همه در کشور مقام نیاورند حداقل دو سه نفر از افراد معرفی شده بتوانند رتبه کشوری کسب کنند.

رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های خوزستان با اشاره به جلسه با مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: در این جلسه متوجه شدیم رانندگان زن زیادی در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند. در همین زمینه قرار شد مدیرکل امور بانوان حداقل دو راننده زن را به ما معرفی کند. اگر در کشور در بخش مردان نتوانستیم نمره خوبی کسب کننیم شاید در بخش بانوان بتوانیم این کار را انجام دهیم.

فتاحی تصریح کرد: بعد از برگزاری این جشنواره اهداف دیگری نیز مد نظر داریم. می‌‌خواهیم مشارکت‌های عمومی مردم را داشته باشیم. همچنین از ارگان‌های مرتبط هم در حوزه برون‌شهری، درون‌شهری و حاشیه شهرها که مسئول هستند مطالبه‌گر خواهیم بود.

وی افزود: از فردا با تاکسیرانی و اتحادیه‌ها و اصناف جلساتی برگزار می‌کنیم تا بتوانیم از این حوزه‌ها عضوگیری کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال یک هزار و 500 عضو داشته باشیم. برای سال آینده باید تعداد این اعضا به پنج هزار عضو برسد.

رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های خوزستان درخصوص برنامه‌های این انجمن گفت: برنامه‌های مختلفی از سوی انجمن برگزار می‌شود به طور مثال ماهانه دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و مشکلات رانندگان را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا حدی که اساسنامه به ما اجازه می‌دهد در حوزه‌‌های مختلف به رانندگان کمک کنیم. البته جمعیت ما تنها مختص رانندگان نیست و هر کسی می‌تواند در این جمعیت عضو شود.

فتاحی تصریح کرد: برنامه داریم کمیته‌های مختلفی مانند کمیته پزشکان معلمان، دانش‌آموزی و جوانان را در جمعیت تشکیل دهیم تا مسائل مختلف را بررسی کنند. همچنین تلاش می‌کنیم اگر رانندگانی که دچار مشکل شده‌اند را شناسایی کنیم و بتوانیم به خانواده این افراد کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه این جمعیت به مسائل صنفی رانندگان ورود نمی‌کند، گفت: ما تلاش می‌کنیم جاده را برای مردم ایمن کنیم. 76 نقطه حادثه‌خیز در جاد‌های استان وجود دارد که تلاش می‌کنیم با پیگیری از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار