سرای محله کوی رمضان اهواز با مساحتی حدود 2100 متر مربع در 3 طبقه به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۷۰۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 09 January 2019

سرای محله کوی رمضان عصر امروز با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر اهواز به بهره‌برداری رسید.

مدیریت خودمحور سرای محله

احمد سراج رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اهواز در این مراسم اظهار کرد: این سرای محله که دومین سرای محله افتتاح شده در ۳ ماه اخیر است به صورت خودمحور هیئت امنایی مدیریت می‌شود و مردم در اداره آن نقش اصلی را دارند.

معاون شهردار اهواز با اشاره به توصیه رهبر انقلاب برای تعامل و همدلی مردم و مسؤولان، گفت: این سرای محله نمادی از اجرای این فرمایش رهبر انقلاب است و مدیریت شهری تصمیم گرفته این سراهای محله را برای خدمت به مردم و به‌ویژه نسل جوان ارائه کند.

وی با بیان اینکه بانوان کوی رمضان در حوزه‌های اجتماعی فعال هستند، عنوان کرد: در ورزش صبحگاهی این منطقه بالغ بر ۲۰۰ نفر شرکت می‌کنند که و امیدواریم از ظرفیت خانه ورزش این سرای محله بهره ببرند.

تقویت هویت شهروندی

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز نیز تأسیس سرای محله را در راستای تقویت هویت شهروندی دانست و گفت: مردم اگر به شهر خود تعلق خواطر داشته باشند، در حفاظت از اموال شهر محافظت خواهند کرد.

وی همچنین از تکمیل سرای محله فرهنگیان تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: سراهای محله ملاشیه، پردیس و عین دو نیز در مراحل ساخت هستند.

مردم سال‌ها چشم انتظار تکمیل فرهنگسرای عین دو هستند

حجت‌الاسلام موسی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نیز در این مراسم با بیان اینکه مسجد و سرای محله در کنار یکدیگر می‌توانند منشأ خیر بسیاری برای محله باشند، اظهار کرد: درکنار محله سرای کوی رمضان، مسجد، بازارچه و پارک وجود دارد و هسته مرکزی این محله با این اماکن به نوعی منحصر به‌فرد است.

وی با اشاره به تعلل راه و شهرسازی در تکمیل فرهنگسرای عین‌دو، بیان کرد: مردم تا چه زمانی باید منتظر تکمیل فرهنگسرای عین دو باشند و این جلوه خوبی ندارد؛ اگر راه و شهرسازی نمی‌تواند آن را به اتمام رساند، شهرداری آمادگی این کار را دارد.

موسی‌پور به احداث یادمان‌های شهدای گمنام در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: افزایش اماکن فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و فواید بسیاری را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: محافظت و اداره سرای محله از احداث آن مهمتر بوده و خواسته ما اداره مطلوب این مکان فرهنگی است.

 لایحه بودجه 98، موجب نابودی شهرداری‌ها می‌شود

منصور کتانباف شهردار اهواز نیز با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب صاحب دارد و به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر (ع) خواهد رسید؛ هرچه امام در ابتدای انقلاب فرمود، محقق شد زیرا منشأ آن الهی و بر پایه پیروزی حق بر باطل است.

وی افزود: امام خمینی (ره) در مردم ذوب شده بود و خود را خدمتگذار مردم می‌دانست؛ ما مسؤولان نیز باید همچون امام در خدمت مردم باشیم.

شهردار اهواز گفت: این سرای محله در راستابی ارتقای فرهنگ اجتماعی و برای آن است که با توجه به سبک زندگی جدید، اهالی محله از هم بیگانه نباشند و در کنار هم فعالیت کنند.

وی گفت: خانه قران و عترت، خانه ایثار و شهادت، خانه آی تی، خانه پژوهش، خانه سلامت، خانه ورزش، خانه کودک و خانه کارافرینی از جمله بخش‌های این سرای محله هستند که عموم مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

کتانباف با بیان اینکه شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است و درامدهای خود را طبق قانون از مردم تامین می‌کند، گفت: درصورت تصویب لایحه بودجه 98، سال آینده شاهد نابودی شهرداری‌ها خواهیم بود؛ در رابطه با بندهای مربوط به شهرداری، با رئیس مجلس و نمایندگان خوزستان صحبت شده که امیدواریم به تصویب نرسد.

 

منبع: فارس

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار