در نشست سیاستگذاری کنگره انجام شد؛
نشست سیاستگذاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جانباز قطع نخاعی استان خوزستان شامگاه ۱۹ دی ماه در استانداری خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 09 January 2019

فریدون غلامی در نشست سیاستگذاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای جانباز قطع نخاعی استان خوزستان شامگاه ۱۹ دی ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دمیدن روح امید در جامعه برگزار می‌شود. در خوزستان بیش از ۱۲۰ نفر جانباز قطع نخاعی وجود دارد و ۲۱ جانباز قطع نخاعی نیز به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: از جانبازان قطع نخاعی محور مقاومت لبنان، سوریه و عراق هم در این کنگره دعوت می‌شود. جانبازان قطع نخاعی بسیاری هستند که با همه مشکلات جسمی دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های علمی، ورزشی و ... هستند و برای برطرف کردن مشکلات دیگر جانبازان تلاش می‌کنند. اینها با همه مشکلات در صحنه ها حضور دارند. در حال حاضر جانبازان با همه صدماتی که دیدند پای نظام و کشور ایستاده‌اند. هدف ما معرفی این جانبازان به عنوان الگو در قالب این کنگره بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: از همه مهتر بناست در اين کنگره نقش همسران به عنوان ایثارگران گمنام معرفی شوند؛ این همسران با فداکاری و ایثار در پایداری و بانشاط بودن جانبازان نقش اساسی دارند. در زمانی که مردان و زنان با کوچکترین مشکل خود را می‌بازند معرفی این بانوان که سالها پای همسران خود ماندند و دچار مشکلات جسمی و روحی شدند مهم است.

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز هم در این نشست با بیان اینکه مسئولانی که به جلسه دعوت شدند و نیامدند باید پاسخگو باشند، ادامه داد: برنامه ای که برای برگزاری کنگره پیش بینی شده بسیار وسیع است. مقرر شده کنگره ابتدا در خوزستان شروع و بعد هر سال در یکی از استان های کشور برگزار شود. همچنین پیش بینی ما این است که علاوه بر صداوسیمای استان همه مراکز استانها و شبکه های ملی هم به کنگره بپردازند.

عالمی نیسی بیان کرد: برگزاری این کنگره نیاز به حمایت از سوی دستگاه ها دارد. می دانم که وضعیت مالی دستگاه ها مناسب نبوده و نیست اما تقدس موضوع باعث می شود که این کار را انجام دهیم. بنابراین همه مدیران و مسئولان پای کار بیایند.

همچنین علی‌حسین حسين زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان هم بیان کرد: برگزاری این کنگره وظیفه ما بوده و باید ما برای اجرای آن، کار را دنبال می کردیم اما باز هم جانبازان که همیشه پیش قراول بودند، در برگزاری کنگره پیشتازی کردند.

وی با بیان اینکه به منظور برگزاری این کنگره استاندار دستور دادند که پشتیبانی از این مراسم در اولویت باشد، گفت: هدف از برگزاری این کنگره انتقال ایستادگی های جانبازان به نسل بعدی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار