نماینده دزفول در مجلس:
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با تکذیب مصوب شدن طرح انتقال آب از رودخانه های کارون و دز گفت: اخیرا هیچ طرح انتقال آبی از این رودخانه ها مصوب نشده است.
کد خبر: ۷۰۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 12 January 2019

عباس پاپی زاده افزود: دولت به حساسیت های نمایندگان مردم خوزستان و لرستان توجه دارد و قول داده است که هیچ طرح انتقال آبی را اجرا نخواهد کرد.قرار است این طرح با مدیریت بر مصرف و از محل صرفه جویی در آب صنعت و کشاورزی اجرا شود و قرار نیست این رودخانه با انتقال آب احیا شود.

به گزارش"تابناک"؛ نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به مردم استان خوزستان اطمینان خاطر داد که از حدود هفت سال قبل هیچ طرح انتقال آبی از سرشاخه های دز و کارون نه مصوب و نه اجرا شده است بلکه برخی از طرح های انتقال آب نظیر بهشت آباد نیز که از 2 دهه قبل آغاز شده بودند، متوقف شده اند.

وی افزود: ردیف های اعتبار طرح های انتقال آب با پیگیری نمایندگان استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، لرستان و چند استان دیگر حذف شده اند.چند سال قبل اختلافاتی در استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان درخصوص حقابه زاینده رود ایجاد شده بود که هیچ ارتباطی با رودخانه های کارون و دز نداشتند.

وی با بیان اینکه بالای 90 درصد آب زاینده رود در چهارمحال و بختیاری تولید می شود، افزود: رودخانه زاینده رود از استان چهارمحال و بختیاری شروع می شود و تا شهر اصفهان و تالاب گاوخونی ادامه دارد لذا مردم استان چهار محال و بختیاری به صورت قانونی حق استفاده از آب رودخانه زاینده رود برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی را دارند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به ایجاد صنایع آب بر فراوان در استان اصفهان مصرف آب به شدت در این استان افزایش یافت لذا مسئولان این استان در سال های قبل که مدیریت منابع آب چهارمحال و بختیاری را در دست داشتند این استان را از حق خود مبنی بر استفاده از زاینده رود محروم کردند.

پاپی زاده افزود: رودخانه زاینده رود از استان چهار محال و بختیاری آغاز و در یک ناحیه از حوزه این استان خارج می شود و به استان اصفهان می رود که بعد از روستای حجت آباد اصفهان دوباره به چهار محال و بختیاری وارد می شود.

وی با بیان اینکه مردم چهار محال و بختیاری در 2 سمت این رودخانه باغ و کشاورزی دارند، گفت: مسئولان اصفهان برای جلوگیری از استفاده مردم چهارمحال و بختیاری از آب زاینده رود یکهزار متر بالاتر از روستای حجت آباد تونلی به نام گلاب حفر کرده اند تا آب این رودخانه از زیر زمین به سمت اصفهان برود و کشاورزان چهارمحالی دسترسی به آن نداشته باشند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب زاینده رود در گذشته از سمت جنوب غربی به اصفهان می رفت که با این تونل از سمت شمال غربی به این استان می رود، افزود: بحثی که اکنون پیش آمده مربوط به این تونل است و ربطی به سرشاخه های دز و کارون ندارد.

وی با بیان اینکه امسال نمایندگان خوزستان به دلیل این ظلم آشکار با نمایندگان چهارمحال و بختیاری ابراز همدردی کردند، اظهار داشت: من به عنوان رئیس کمیسیون حقیقت یاب مامور بررسی اختلاف بین 2 استان چهار محال و بختیاری و اصفهان شدم که درنهایت حق را به استان چهار محال و بختیاری دادم علاوه بر این نمایندگان بوشهر، خوزستان و لرستان نیز از استان چهار محال و بختیاری حمایت کنند زیرا تصمیم گیری های خودخواهانه برخی مسئولان اصفهان، استان های زیادی را به چالش کشیده است.

وی درخصوص اظهارنظر استاندار اصفهان گفت: وزیر نیرو در دیداری که اخیرا با او داشتیم اعلام کرد ذخیره سد زاینده رود با توجه به بارندگی های خوب امسال به ظرفیت نهایی خود نزدیک می شود و می توان در سه مرحله در ماه های بهمن، اسفند و فروردین ماه سال آینده آب رودخانه زاینده رود را آزاد کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق روال هر سال در بهمن ماه با ذخیره آب پاییز و اوایل زمستان آبی برای استفاده کشاورزان اصفهان آزاد می شود، افزود: استاندار جدید اصفهان بر روی این موضوع مانور داده و عنوان کرده است که ما با پیگیری فراوان مصوبه انتقال آب را گرفتیم در صورتی که دولت هیچ مصوبه ای در خصوص انتقال آب رودخانه های دز و کارون نداده است.

وی درخصوص استعفای نمایندگان مجلس نیز اظهار داشت: اگر واقعا این نمایندگان استعفا داده اند مجلس باید با استعفای آنها موافقت کند البته این نمایندگان با حضور خود در مجلس عملا استعفای خود را پس گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار