شورای برنامه‌ریزی خوزستان
استاندار خوزستان گفت:130 میلیون دلار معادل چهاردرصد درآمد وزارت نفت به خوزستان طی سه سال آینده پرداخت خواهد شد تا صرف پروژه های عمرانی و اجتماعی استان شود.
کد خبر: ۷۰۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 13 January 2019

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان شامگاه شنبه با حضور شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد.گزارش عملکرد کارگروه زیربنایی نخستین دستور جلسه بود که توسط اداره کل راه‌وشهرسازی ارائه شد.

به گزارش"تابناک"؛ مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان، کاهش تعداد استعلامات و عدم پاسخگویی مناسب برخی ارگان‌ها از جمله مناطق نفت‌خیز جنوب را از جمله چالش‌های موجود عنوان کرد و افزود: دریافت پاسخ برخی از استعلامات گاهاً دو ماه به طول می‌انجامد.

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این زمینه گفت: چنانچه زمان‌بندی قانونی رعایت نشود باید در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی آن را طرح کرد؛ قرار نیست شرکت نفت تنها به پروژه‌های ملی بپردازد و ترمزی در مسیر توسعه استان باشد؛ تکلیف استان با شرکت نفت باید مشخص شود.

محمد صادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: در دوسال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان از شورای اجتماعی کشور برای خوزستان تخصیص یافته که ۷/۵ میلیارد تومان آن برای پروژه‌های عمرانی است.

وی با تشریح وضعیت خوزستان در زمینه‌ حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی، افزود: حدود ۸۵۰ هزار نفر در خوزستان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده زندگی می‌کنند که ۴۵۰ هزار نفر از آنها در اهواز هستند؛ انتظار می‌رود شورای برنامه‌ریزی استان نیز با توجه به نیازهای موجود، اعتباراتی در زمینه مقابله با حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی تخصیص دهد.

وی با اشاره به رتبه ۲۱ خوزستان در ثبت طلاق، بیان کرد: از میان ۵۰ هزار ازدواج ثبت شده، تعداد ۹ هزار مورد به طلاق انجامیده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به انتخاب خوزستان به عنوان استان پایلوت پیشگیری از معلولیت، بیان کرد: تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی، تصویب سند اولیه توسعه کوی علی‌آباد اهواز، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری، کمک به راه‌اندازی پارک توسعه مشارکت‌های اجتماعی و تبدیل مسائل اجتماعی به پروژه‌های اجتماعی را بخشی از اقدامات انجام شده در این کارگروه عنوان کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت اهمیت به مشارکت عمومی - خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۱۹ قانون بودجه، اظهار کرد: این مسئله اولویت دولت است اما دستگاه‌ها، با جدیت به آن عمل نکرده‌اند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور این اعتبار بر اساس نظر و تصمیم سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هزینه می شود و وزارت نفت هیچ اختیاری در هزینه این اعتبار ندارد.

وی با اشاره به بحث واگذاری پروژه های دستگاه های دولتی به بخش خصوصی ادامه داد: این موضوع در کشور با مدیریت محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه انجام می شود از این رو مدیران استان نهایت تلاش خود را در این بخش داشته باشند.

شریعتی گفت: دستگاه های اداری پروژه های نیمه تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کنند تا این پروژه ها هرچه زودتر به نتیجه برسند.

استاندار خوزستان ادامه داد: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هر چه سریعتر میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان درسال های 96 و 97 و طرح هایی که در این مدت انجام گرفته است را به مردم اعلام کند.

وی گفت: دستگاه های اجرایی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان بسیج شوند تا امید و نشاط را به جامعه منتقل کنند.

شریعتی با اشاره به موضوع اجتماعی استان بیان کرد: اطلس اجتماعی آسیب های اجتماعی استان تهیه شده تا برای رفع مشکلات در بخش های مختلف تصمیمات لازم گرفته شود.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان بیشترین بودجه را در میان استان‌ها داشته است، خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مردم و رسانه‌ها حق دارند بدانند که این بودجه چگونه در استان هزینه شده است؛ این سازمان موظف است ریز اعتبارات سال ۹۶ و ۹۷ را از طریق رسانه‌ها، به اطلاع مردم برساند.

وی گفت: از سال ۷۲ تا ۹۵ حدود ۱۲۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب در خوزستان انجام شد، اما در دو سال اخیر بیش از ۵۷۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی شد.

در ادامه این نشست مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: از 75 شهری که در استان وجود دارد 61 طرح جامع شهری و تفصیلی آن ها تهیه شده است که از این تعداد 55 طرح مصوب و در دست اجراست.

عباس پورسلان ادامه داد: برای پیشرفت هر چه بیشتر طرح های جامع شهری لازم است که استعلام هایی که از دستگاه های اجرایی خواسته می شود در کمترین زمان تهیه شود که متاسفانه برخی دستگاه های استان و به ویژه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هیچ همکاری با این اداره کل ندارد.

وی گفت: در بسیاری از موارد طرح هایی که مصوب می شود توسط سرمایه گذار و یا برخی دستگاه ها انجام می شود که بدون هیچ نتیجه و پیشرفتی رها می شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار