رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه 30 بهمن‌ماه آخرین مهلت ثبت ایده در سومین جشنواره ایتاپ دانش‌آموزی استان است، گفت: متقاضیان باید ایده‌های خود را از طریق سایت www.itapf.ir در این جشنواره ثبت کنند.
کد خبر: ۷۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 14 January 2019

بابک مختاری اظهار کرد: سومین جشنواره ایتاپ دانش‌آموزی 15 اسفندماه برگزار می‌شود. برای گسترش فرهنگ ایده‌پردازی یک برنامه کلی مد نظر داریم و تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌های متعدد، فرهنگ ایده‌پردازی را گسترش دهیم و ایده‌پردازان خوب را نیز بشناسیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های ایتاپ دانش‌آموزی می‌تواند موجب شود تا دانش‌آموزان با مفاهیم مختلف جشنواره‌های ایتاپ آشنا شوند. در برگزاری این جشنواره اولین جایی که می‌تواند به ما کمک کند، مدارس هستند. اگر دانش‌آموزان با مفاهیم ایده‌پردازی آشنا شوند، در مراحل بعدی زندگی خود و در دانشگاه بسیار بهتر می‌توانند در حوزه ایده‌پردازی و کسب و کارهای نوآورانه، ورود پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: این مساله می‌تواند تا حدودی مشکل استان در حوزه فرهنگ ایده‌پردازی را برطرف کند. با اطلاع‌رسانی‌هایی که در حال انجام است، این جشنواره توسط پارک علم و فناوری خوزستان و آموزش و پرورش در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد.

مختاری افزود: در این جشنواره ایده‌پردازان باید ایده‌های خود را در سایت ایتاپ به نشانی www.itapf.ir بارگذاری کنند. پس از اینکه ایده‌پردازان ایده‌های خود را در مدت زمان سه دقیقه‌ ارائه دادند، ایده‌های برتر انتخاب می‌شوند.

وی گفت: متقاضیان شرکت در سومین جشنواره ایتاپ دانش‌آموزی تا 30 بهمن‌ماه برای ثبت ایده‌های خود فرصت دارند. سال گذشته بازه سنی شرکت‌کنندگان در دومین ایتاپ دانش‌آموزی از کلاس پنجم ابتدایی تا دبیرستان متغیر بود، دانش‌آموزان با هر شرایط سنی می‌توانند در این ایتاپ شرکت کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان درخصوص محورهای این جشنواره تصریح کرد: کشاورزی، فناوری‌های زندگی، نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت و بهداشت و مهندسی ژنتیک، محیط زیست، نرم‌افزارها و بازی‌های تلفن همراه، حقوق شهروندی، فنی و مهندسی (مکانیک، برق و متالوژی)، كار و اشتغال مهارتی و نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای، حوزه‌های پیشنهادی هستند اما دانش‌آموزان می‌توانند ایده‌های خود را در تمامی حوزه‌ها در این جشنواره ارائه دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار