کد خبر: ۷۰۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 14 January 2019

 

 

تابناک / «حیدر مطاعی» افزود: با ورود این سامانه که وارد بیشتر استان های کشور می شود، دمای هوای ۲۰ استان کاهش شدید خواهد داشت و یخبندان و کولاک به وقوع خواهد پیوست.

معاون سازمان راهداری ادامه داد: موج سرما و بارش‌ها از اواخر ساعات امشب از سمت غرب و استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه وارد کشور شده و پس از گذر از ارتفاعات به سمت مرکز و شرق کشور پیش روی می‌کند که با اطلاع از این موضوع، عملیات راهداری زمستانه در جاده‌های کشور تشدید خواهد شد.

مطاعی، از بکارگیری ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری خبر داد تا احتمال مسدود شدن راههای اصلی کشور به حداقل ممکن برسد. وی گفت: ۱۲ هزار راهدار برای مقابله با برف و کولاک در شرایط آماده‌باش هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۸۰ راهدارخانه در کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: موج اصلی بارش و سرما در اواخر هفته وارد کشور شده و به ‌قدری قوی است که همه استان‌های کشور را درگیر خواهد کرد؛ به‌طور مثال در جنوب کشور و در استان سیستان و بلوچستان سبب بروز گرد و خاک خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با ورود این سامانه جدید، سرعت باد قالب در بیشتر مناطق از ۳۰ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت که باعث کولاک خواهد شد و از این رو از مردم انتظار می رود همکاری لازم را با راهداران داشته باشند.

مطاعی ادامه داد: راهداران در جاده‌های کشور اکنون در حال انجام فعالیت‌های خود هستند ولی به دلیل کولاک، دوباره برف به جاده بازخواهد گشت و لازم است تا مردم زنجیر چرخ و دیگر امکانات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی افزود: با اینکه راهداران در همه راه‌ها و گردنه‌ها نمک‌ پاشی انجام می‌دهند، بااین‌حال نمی‌توانند به دلیل مسائل زیست‌محیطی از حد مجاز فراتر بروند که این امر لزوم استفاده از تجهیزات زمستانی توسط مردم را افزایش می‌دهد.

معاون سازمان راهداری از هموطنان بویژه در استان های تهران و البرز درخواست می شود تا در هفته جاری از سفرهای غیرضروری به استان‌های شمالی خودداری کنند تا در امدادرسانی و خدمت ‌رسانی به دلیل هجوم بالای مسافران به این مسیرها خللی ایجاد نشود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همچنین از مردم خواست تا اطلاعات مربوط به راه‌های کشور را از طریق منابع موثق این سازمان مانند سامانه تلفنی ۱۴۱ و پرتال اینترنتی مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس www.141.ir دنبال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار