رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان خبرداد:
رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه اول کشوری در شاخص مشارکت های مردمی توسط آموزش و پرورش خوزستان و تحصیل ۱۸۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و ۱۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس هیات امنایی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 14 January 2019

اسفندیار بلدی امروز (24 دی ماه) در آیین گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش از مترقی‌ترین قوانین تصویب شده در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: فعالیت شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان زمینه ساز رفع بسیاری از چالش ها و مشکلات مجموعه تعلیم و تربیت استان شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در شاخص مشارکت های مردمی توسط استان خوزستان، عنوان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش و جذب مشارکت های مردم در حوزه توسعه کمی و کیفی مدارس هیات امنایی و غیردولتی، موفق به کسب رتبه اول کشوری شد‌.

رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بیش از یک سوم دانش‌آموزان خوزستانی در مدارس مشارکتی تحصیل می کنند، توضیح داد: بالغ بر ۱۸۰ هزار دانش آموز استان در یک هزار و ۵۴۰ مدرسه و ۱۰۰ هزار دانش آموز در ۳۱۰ مدرسه هیات امنایی تحصیل می کنند. این حجم از مشارکت مردم در حوزه آموزش بالاتر از میانگین کشوری است.

بلدی اضافه کرد: آموزش و پرورش خوزستان در حوزه جذب مشارکت های مردمی نیز پیشتاز است. سهیم کردن مردم در حوزه آموزش و پرورش از اولویت های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در حوزه تقویت مشارکت های مردمی، یادآور شد: توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی و افزایش میزان مشارکت مردم در حوزه آموزش، از اولویت های اصلی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.

برنامه های هفته شوراهای آموزش و پرورش هر ساله در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۰ دی ماه برگزار می شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار