کد خبر: ۷۰۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 16 January 2019

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا ۲۴ دی سال آبی ۹۸-۹۷ (۱۱۴ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۱۱۷٫۳ میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت(۹۰٫۲ میلیمتر) ۳۰ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۳۵٫۸ میلیمتر) ۲۲۷٫۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا ۲۴ دی به ۱۹۳ میلیارد و ۳۱۴ میلیون مترمکعب رسید.

از مجموع ۱۱۷٫۳ میلی‌متر بارش ثبت‌شده در ۱۱۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۲۵٫۲ میلی‌متر بارش در ۲۴ روز ابتدایی زمستان به‌ثبت رسیده است.

از اینرو متوسط بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۱٫۰۳ میلیمتر در روز و متوسط بارش‌های زمستان تا بیست و چهارم دی‌ماه به ۱٫۰۵ میلیمتر در روز رسید. در نیمه دوم دی‌ماه، شاهد رشد بارش‌های زمستانی نسبت به نیمه اول این ماه هستیم.

* پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط ایران

پربارش‌ترین نقطه ایران “رامسر ــ صفارود” در استان مازندران است که در ۱۱۴ روز ابتدایی سال آبی جاری شاهد ثبت ۹۲۳٫۸ میلی‌متر بارش بوده است.

کم‌بارش‌ترین نقطه ایران، نقاطی همچون “محوطه امورآب چابهار” سیستان و بلوچستان، “رحمت‌آباد ــ ریگان” در کرمان و “تصفیه‌خانه زاهدان” در سیستان و بلوچستان است که در ۱۱۴ روز ابتدایی سال آبی جاری، حتی یک قطره باران نیز در این نقاط نباریده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار