کد خبر: ۷۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 20 January 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از نگرانی‌هایم این است که درصد بالایی از مدارس استان از سوخت فسیلی و بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه، 30 دی ماه در همایش نکوداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان در سالن دکتر کنعانی یاسوج افزود: باید آموزش و پرورشی داشته باشیم که تولید یقه سفید نکند چراکه یقه سفیدان مدرک دارند اما فاقد مهارت هستند که این آموزش و پرورش یعنی هزینه کردن بی نتیجه است.

وی اظهار کرد: این استان دارای جمعیت روستایی بالا و مناطق صعب العبور و پراکنده است که ارائه امکانات مناسب آموزشی به همه روستاها تا حدودی مشکل است. در حال پیگیری تک تک موارد و مشکلات هستیم تا بتوانیم بستر لازم را فراهم کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدارس تک دانش آموزی در استان خاطرنشان کرد: این مساله با هیچ عقلانیتی نمی خواند اما بین حق برخورداری از آموزش یک دانش آموز و کارآمد بودن نظام آموزشی انتخابی نداریم نه می‌توانیم حق یک دانش آموز را بگیریم و نه می‌توانیم برای این مدارس تک دانش آموزی امکانات استاندارد فراهم کنیم بنابراین باید بازنگری در شیوه های آموزشی جهت تجمیع این مدارس صورت گیرد.

احمدی تصریح کرد: یکی از نگرانی هایم این است که درصد بالایی از مدارس استان از سوخت فسیلی و بخاری های نفتی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در سطح کشور رخ می دهد و نونهالان ما به علت فقدان امکانات دچار آتش سوزی می‌شوند برای ما دلخراش است، حادثه هایی همچون زاهدان و کردستان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست اما چه کنیم که منابع موجود و در اختیار آموزش و پرورش با نیازهای ما همخوانی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید این اولویت ها مدنظر ما قرار گیرند، عنوان کرد: بحث اصلاح مدیران، معلمان، شیوه های آموزشی نیاز به زمان بلندمدت و میان مدت دارد اما شوراهای آموزش و پرورش، تامین بخاری و استاندارد کردن سیستم گرمایشی مدارس را باید در اولویت کوتاه مدت خود قرار دهند.

احمدی بیان کرد: در کنار اهمیت زیرساختها از جمله جاده و پل و سایر موارد، آموزش و پرورش اولویت اساسی ماست اما اگر آموزش و پرورش ما باور نظم پذیری را به دانش آموز منتقل نکند جاده احداث شده به قتلگاه تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شوراها و مشورت ریشه در دین مبین اسلام دارد، تاکید کرد: شوراهای آموزش و پرورش برای تصمیم گیری در ارتقاء تعلیم و تربیت جامعه از مهمترین نهادها در ساختار اداری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه همه جانبه مستلزم توجه و اصالت به آموزش و پرورش است و با اختصاص تمامی توان سخت افزاری ونرم افزاری محقق می شود. توجه به آموزش و پرورش فرزندان بویژه در دوره ابتدایی به عنوان زیربنای تعلیم و تربیت باعث نظم پذیری، تعهدپذیری، جامعه پذیری و راستگویی در جامعه می شود.

احمدی افزود: دنیا از اقتصاد صنعتی به اقتصاد انتقال اطلاعات روی آورده و ضرورت دارد معلمان و دانش آموزان ما از فناوری روز و تحلیل ذهن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه جامعه تقاضا محور است و باید مناسب با آن عرضه وجود داشته باشد، اضافه کرد: باید با تغییر محتوا آموزش مدیران، مهارت آموزی و ظرفیت مشارکت مردم این عرضه مناسب ایجاد شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار