استاندار خوزستان در آیین بهره‌برداری و افتتاح یادمان ملافاضل سکرانی در شهرستان شادگان گفت: نام ملافاضل سکرانی تا همیشه بر پیشانی فرهنگ، ادب و هنر کشور خواهد درخشید.
کد خبر: ۷۰۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ 20 January 2019

غلامرضا شریعتی گفت: ملافاضل سکرانی ملقب به امیر شعرا خود را در معرض شهود حضرت رحمان قرار داد و کلمات و اشعار وی به همین دلیل همیشه جاودان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه نام این شاعر بزرگ شادگان بر پیشانی فرهنگ، ادب و هنر خواهد درخشید، گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که ملافاضل سکرانی داشت بدون تردید یادمان وی زیارتگاه دلسوختگان خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: بدون شک شهرستان ادیب‌پرور شادگان و فرهنگ، ادب و شعر در تربیت این شاعر بزرگ نقش زیادی داشت.

وی شادگان را شهری ادیب‌پرور برشمرد و ادامه داد: مردم نجیب، هنرمند و ادیب‌پرور شهرستان شادگان قدر گوهر ناب شهر خود را می‌دانند.

استاندار خوزستان تکریم ملافضل سکرانی را تکریم ادب خطاب کرد و اظهار داشت: تکریم این شاعر برجسته تکریم بزرگان و نخبگان عرب است و احترام به چنین بزرگانی بهانه‌ها برای ایجاد شکاف بین نظام و مردم را از بین خواهد برد.

شریعتی ادامه داد: وی در پیشرفت شعر شعبی عربی در خوزستان بسیار موثر بوده است و در کنار وی، شعرای زیادی پرورش یافته‌‌اند که از شاعران و بزرگان آینده شعر خواهند بود.

استاندار خوستان تصریح کرد: برای این شاعر ادیب و برجسته رحمت و غفران الهی را طلب می‌کنم و امیدوارم شعر در ذهن و ضمیر مردم این مرز و بوم ماندگار باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار